Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kartoitus Iittala Villagen yritystapahtumastrategiaa varten

Jokinen, Miro (2021)

 
Avaa tiedosto
Jokinen_Miro (895.5Kt)
Lataukset: 


Jokinen, Miro
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060614554
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on kartoittaa Iittala Villagen strategiatarpeita tulevaisuuden kehittämistä varten. Iittala Village on nimi alueelle, joka sijaitsee Hämeenlinnan kaupungin Iittalan kylässä. Kylä on entisen Kalvolan kunnan keskus, jossa sijaitsee mm. Iittalan lasi- tehdas ja sen myymälä. Alueella vierailee vuodessa yli 100.000 kävijää.

Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää miten alueen toimijat kokevat yritystapahtumat ja niiden tulevaisuuden ja mitä asioita vaaditaan yritystapahtumastrategian luomiseksi. Tätä varten pyrittiin vastamaan kolmeen alaongelmaan: Kuinka Iittala Village voi kilpailla yritys- tapahtumamarkkinoilla, Mihin strategiseen suuntaan tulee Iittala Villagen kulkea ja Mitä strategisia metodeja Iittala Village voi käyttää?

Opinnäytetyö toimii myös hyödyllisenä oppaana toimijoille siitä, mitä keinoja yritystapahtu- mien kehittämiseen on olemassa.

Opinnäytetyön tekeminen alkoi keväällä 2020. Toimijoiden haastattelut tehtiin keväällä 2021. Koronapandemia on voinut vaikuttaa vastausten sisältöön, mutta sitä ei ole tässä opinnäytetyössä selvitetty.

Iittala Villagen toimijoista haastateltiin kahdeksan henkilöä. Vastaajilta kysyttiin 24 avointa viiteen eri teemaan luokiteltua kysymystä: sisäinen analyysi, ulkoinen analyysi, nykyiset strategiat ja objektiivit, kilpailustrategia ja strategian suunta.

Vastauksien perusteella pystyttiin luomaan selkeä kuva toimijoiden mielipiteistä ja käsityk- sistä. Niistä paljastui merkittäviä eroavuuksia. Mitä syvemmälle strategisesta suunnasta ja keinoista mentiin, sitä enemmän eroavaisuuksia alkoi nousta. Alueen tulevaisuuden toimin- nasta vastaajien lähestymistavat jakautuivat karkeasti kahteen koulukuntaan esimerkiksi kasvustrategian osalta. Puolet vastaajista koki uusien tuotteiden olevan ratkaisu alueen ke- hittämiseen. Toisten mielestä tuotekehitys pitää toteuttaa jo olemassa olevilla tuotteilla ja näitä markkinoida uusille markkinoille.

Merkittävän tuloksena voidaan myös pitää sitä, että Iittala Villagen toimijoiden tulee päättää strategian suunnasta ja metodeista ja sen jälkeen siitä, miten kehittämistoimenpiteet tarkal- leen organisoidaan ja rahoitetaan. Mikäli strategisia linjauksia ei tehdä ja tapahtumien ke- hittämisistä ei aloiteta, vaihtoehtona on myös luopuminen yhteisen yritystapahtumien kehit- tämisestä ja toteuttamisesta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste