Yhdistyksen asiakastyytyväisyys
Herranen, Laura (2021)
Herranen, Laura
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060714754
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060714754
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä toimeksiantajana toimi yhdistys ja tarkoituksena opinnäytetyössä oli tuottaa toimeksiantajalle tietoa selvittämällä toimeksiantajan asiakastyytyväisyyttä. Tavoitteena opinnäytetyössä oli kartoittaa kohderyhmän asiakastyytyväisyys kokonaisuutena ja osa-alueittain sekä saada mahdollisia kehittämisehdotuksia kohderyhmältä toiminnan ja siten asiakastyytyväisyyden parantamiseen. Kohderyhmänä tutkimuksessa olivat yhdistyksen asiakkaat huoltajineen.
Viitekehyksenä opinnäytetyössä käytettiin teoriaa palvelusta, asiakaskokemuksesta ja asiakastyytyväisyydestä. Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin kyselytutkimusta. Kyselytutkimuksen tuloksina saatiin vastaus asiakastyytyväisyyteen ja kehitysehdotuksia toimintaan.
Tutkimustulosten perusteella havaittiin asiakastyytyväisyyden olevan pääosin erittäin tai melko hyvä kaikkiin osa-alueisiin ja kokonaistyytyväisyytenä. Kyselytutkimuksessa havaittuja kohderyhmän kehitysehdotuksia ja toiveita ehdotettiin toteutettavaksi yhdistyksen mahdollisuuksien mukaan asiakastyytyväisyyden edelleen parantamiseksi. Kehittämisehdotuksista suositeltiin toteutettavaksi välipalaan liittyviä ehdotuksia, sisätiloihin toivottuja lisäyksiä sekä ulos sijoittuvaa toimintaa.
Viitekehyksenä opinnäytetyössä käytettiin teoriaa palvelusta, asiakaskokemuksesta ja asiakastyytyväisyydestä. Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin kyselytutkimusta. Kyselytutkimuksen tuloksina saatiin vastaus asiakastyytyväisyyteen ja kehitysehdotuksia toimintaan.
Tutkimustulosten perusteella havaittiin asiakastyytyväisyyden olevan pääosin erittäin tai melko hyvä kaikkiin osa-alueisiin ja kokonaistyytyväisyytenä. Kyselytutkimuksessa havaittuja kohderyhmän kehitysehdotuksia ja toiveita ehdotettiin toteutettavaksi yhdistyksen mahdollisuuksien mukaan asiakastyytyväisyyden edelleen parantamiseksi. Kehittämisehdotuksista suositeltiin toteutettavaksi välipalaan liittyviä ehdotuksia, sisätiloihin toivottuja lisäyksiä sekä ulos sijoittuvaa toimintaa.