Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Influential Factors of the Decision Making Process of Purchasing a Personal Vehicle

Kälkäjä, Janne (2021)

 
Avaa tiedosto
Influential factors of the decision making process of purchasing a personal vehicle (1.790Mt)
Lataukset: 


Kälkäjä, Janne
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112521579
Tiivistelmä
The aim of this thesis work was to name the important factors that contribute to the decision making process of purchasing a car as a private individual in Finland. Ecological interests, governmental incentives and disruptive technologies are having increasingly remarkable roles making the final decision a blend of several different aspects. Needs, wants and future expectations are considered resulting in an option that has required both, rational and emotional contemplation.

1,317 answers to a Google Docs -questionnaire provided the study with quantitative and qualitative primary data that was analyzed and graphically visualized. The results of the research reveal that Finnish consumers care about the expenses of buying and owning a car. Predictability and reliability of the decision is highly valued and clear patterns could be found in the qualitative data about the shared attributes. The changing world requires policies to be renewed and the new regulations bring a challenging environment to make sustainable decisions from different perspectives. Clear communication and mutual, firm objectives facilitate steady improvement that serves each facet and respects the personal preferences.
 
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli nimetä yksityisen kuluttajan autonostopäätökseen vaikuttavat tärkeät tekijät Suomessa. Ekologiset intressit, valtiovallan insentiivit ja disruptiiviset teknologiat kasvattavat merkitystään, tehden lopullisesta päätöksestä sekoituksen useita erilaisia aspekteja. Tarpeet, halut ja tulevaisuuden odotukset huomioonottava päätöksenteko johtaa valintaan, joka on vaatinut rationaalista ja emotionaalista mietiskelyä.

1317 vastausta Google Docs -kyselyyn tarjosivat kvalitatiivista ja kvantitatiivista primääristä dataa, joka on analysoitu ja graafisesti visualisoitu. Tulokset paljastavat, että suomalaisten autonostajien kuluohjautuvuus on korkea. Ennustettavuus ja luotettavuus ovat päätöksenteossa merkittäviä tekijöitä ja kvalitatiivisesta datasta oli löydettävissä selviä attribuuttiyhteneväisyyksiä. Muuttuva maailma pakottaa toimintatapamuutoksiin ja uudet säädökset tekevät haastavaksi useat eri perspektiivit huomioonottavan, kestävän, päätöksentekoympäristön. Selvä viestintä ja vakaat yhteiset päämäärät rakentavat pohjaa tasaiselle edistykselle, joka palvelee kaikkia osapuolia ja kunnioittaa henkilökohtaisia preferenssejä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste