Vaatteiden verkkokaupan eri tekijöiden merkitys kuluttajan ostopolkuun
Varis, Venla (2021)
Varis, Venla
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120122847
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120122847
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä selvitettiin verkkokaupan ja erityisesti vaateverkkokaupan menestymiseen vaikuttavia osatekijöitä. Tarkastelu painottui visuaalisiin ja toiminnallisiin asioihin asiakkaan näkökulmasta. Tutkimuksessa on valotettu myös vaateverkkokaupan syntyä, nykytilannetta sekä tulevaisuuden näkymiä.
Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä vaateyritys Kekäle Oy:n kanssa, joka on suomalainen perheyritys. Tutkimusmenetelmänä käytettiin Kekäleen verkkokaupan asiakkaille sähköpostilla tehtyä kyselyä. Lisäksi haastateltiin verkkokaupasta kahta yrityksen vastuuhenkilöä.
Lähes 400 asiakkaan vastaukset antoivat hyvin tietoa, mihin vaateverkkokauppaa käyttävät ovat tällä hetkellä tyytyväisiä Kekäleen verkkokaupassa ja mitä asioita yrityksen kannattaisi parantaa. Tulos kertoo selviä osatekijöitä, joita korjaamalla ja kehittämällä yritys voi saada verkkokauppaansa lisää asiakkaita ja ostotapahtumia sekä samalla kohentaa omaa yrityskuvaansa.
Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä vaateyritys Kekäle Oy:n kanssa, joka on suomalainen perheyritys. Tutkimusmenetelmänä käytettiin Kekäleen verkkokaupan asiakkaille sähköpostilla tehtyä kyselyä. Lisäksi haastateltiin verkkokaupasta kahta yrityksen vastuuhenkilöä.
Lähes 400 asiakkaan vastaukset antoivat hyvin tietoa, mihin vaateverkkokauppaa käyttävät ovat tällä hetkellä tyytyväisiä Kekäleen verkkokaupassa ja mitä asioita yrityksen kannattaisi parantaa. Tulos kertoo selviä osatekijöitä, joita korjaamalla ja kehittämällä yritys voi saada verkkokauppaansa lisää asiakkaita ja ostotapahtumia sekä samalla kohentaa omaa yrityskuvaansa.