Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinoinnin automaatiojärjestelmän valinta B2B-yrityksessä

Jordan, Sakari (2021)

Avaa tiedosto
Jordan_Sakari.pdf (2.184Mt)
Lataukset: 


Jordan, Sakari
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120924732
Tiivistelmä
Digitalisaatio näkyy B2B-ostajissa muuttuneena ostokäyttäytymisenä. Tämä vaatii B2B-yrityksiltä erilaisia tapoja tavoittaa parhaat asiakkaat oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa. Markkinoinnin automaatiojärjestelmä on keskeisessä roolissa B2B-yritysten modernisoidessa myynnin ja markkinoinnin prosesseja. Opinnäytetyö tehtiin kasvutoimisto Digital Boost 360 Oy:lle, joka tuottaa voimakasta kasvua hakeville yrityksille erilaisia digitaalisen asiakashankinnan palveluita.

Opinnäytetyön tavoitteena oli edistää Digital Boost 360 Oy:n uusasiakashankintaa ymmärtämällä paremmin B2B-yritysten digitaalisen asiakashankinnan tilanteita ja ongelmia sekä kehittää kirjoittajan ammattitaitoa digitaalisesta markkinoinnista. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mitä asioita B2B-yritys ottaa huomioon valitessa markkinoinnin automaatiojärjestelmää. Opinnäytetyön tuloksia käytetään liidimagneetin suunnitelman pohjana Digital Boost 360 Oy:lle. Opinnäytetyön teoriaosassa perehdytään B2B-myynnin ja -markkinoinnin tämänhetkiseen tilanteeseen ja ajankohtaisiin trendeihin. Opinnäytetyö toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa tiedonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastatteluita valikoituneille tapausyrityksille ja asiantuntijoille. Haastatteluissa pyrittiin ymmärtämään yritysten tilannetta markkinoinnin automaatiojärjestelmän hankintaprosessin aikaan, itse hankintaprosessia ja järjestelmän käyttöönoton vaikutuksia.

Opinnäytetyön tutkimuksen tulokset osoittivat, että B2B-yrityksille ei ole tiettyä väylää markkinointi automaatiojärjestelmän käyttöönottoon, vaan yritysten tarpeet järjestelmälle ilmenevät eri tavoin. Tähän vaikuttavat yrityksen toimiala, strategia, tuotteen tai palvelun kehitys ja tulevaisuuden näkymät. B2B-yritysten tulee tuntea oman myynnin ja markkinoinnin prosessien lisäksi omat potentiaaliset ja nykyiset asiakkaansa sekä tietää, mistä ja miten tavoittaa nämä parhaiten. Tämän jälkeen B2B-yritykset voivat verrata ja testata eri markkinoinnin automaatiojärjestelmiä löytääkseen yritykselleen sopivimman työkalun.

Opinnäytetyön pohjalta voidaan sanoa, että onnistuneella markkinointi automaatiojärjestelmän valinnalla ja käyttöönotolla on suoria positiivisia vaikutuksia B2B-yrityksen myyntiin ja markkinointiin, asiakaskokemukseen ja jopa tuotekehitykseen. Markkinoinnin automaatiojärjestelmän tehokasta hyödyntämistä voidaan pitää elinehtona B2B-yrityksille, jotka toimivat alustataloudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste