CRM-järjestelmän hankinta Äkäskero Nature Resort Oy:lle
Suomalainen, Kirsi (2021)
Suomalainen, Kirsi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121425764
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121425764
Tiivistelmä
Lähtökohtana tässä työssä on Äkäskero Nature Resort Oy:n tarve hankkia asiakkuudenhallintajärjestelmä. Opinnäytetyössä tutkittiin erilaisia CRM-järjestelmiä, valittiin yrityksen kanssa heille parhaiten sopiva, käyttöönotettiin se ja opetettiin henkilökuntaa käyttämään sitä. Tutkimuksessa käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää, tarkemmin sanottuna konstruktiivista menetelmää, sillä se tukee parhaiten työssä esiintyviä tarpeita, eli tutkitaan nykyistä tapahtumaa tai yksittäistä asiaa.
Tutkimuksen merkitys alalle on keskiverto, sillä samankaltaisia tutkimuksia on olemassa monia muitakin. Tämä tutkimus on kuitenkin siinä mielessä erilainen, että aihetta lähestytään CRM-järjestelmän näkökulmasta ja siitä millainen tämä järjestelmä on sekä miksi sen tarpeellisuus on yritykselle oleellista.
Työn keskeisimpinä tuloksina voidaan pitää sitä, että yritykselle valittiin heidän tarpeitaan parhaiten vastaava järjestelmä, joka asennettiin heille alusta loppuun saakka valmiiksi sekä myös opetettiin heille kädestä pitäen.
Tutkimuksen merkitys alalle on keskiverto, sillä samankaltaisia tutkimuksia on olemassa monia muitakin. Tämä tutkimus on kuitenkin siinä mielessä erilainen, että aihetta lähestytään CRM-järjestelmän näkökulmasta ja siitä millainen tämä järjestelmä on sekä miksi sen tarpeellisuus on yritykselle oleellista.
Työn keskeisimpinä tuloksina voidaan pitää sitä, että yritykselle valittiin heidän tarpeitaan parhaiten vastaava järjestelmä, joka asennettiin heille alusta loppuun saakka valmiiksi sekä myös opetettiin heille kädestä pitäen.