Viestintäsuunnitelma Tekijä-tapahtumalle
Mustonen, Kristina (2021)
Mustonen, Kristina
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121425863
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121425863
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa kattava viestintäsuunnitelma Kanta-Hämeen alueella toteutettavalle opinto- ja rekrytointitapahtuma Tekijälle. Tekijä-tapahtumalle ei ollut aikaisemmin tehty viestintäsuunnitelmaa. Viestintäsuunnitelman tavoitteena oli tuoda tapahtuman viestintään peruslinjauksia, joita voitaisiin noudattaa jatkossa kaikessa viestinnässä, ja luoda tapahtumalle työkaluja suunnitelmallisemman viestinnän toteuttamiseen.
Viestintäsuunnitelma on laadittu kahden tapahtuman avainhenkilön haastatteluiden, tapahtumatiimille suunnatun kyselyn, vuoden 2021 tapahtuman palautekyselyjen sekä teoreettisen tiedon pohjalta. Viestintäsuunnitelmassa keskityttiin erityisesti haastatteluissa ja kyselyn tuloksissa esille nousseisiin tärkeimpiin kehityskohtiin: viestinnän peruslinjausten muodostamiseen sekä sosiaalisen median kanavien ja tiimin resursoinnin kehittämiseen.
Viestintäsuunnitelman yhteydessä toteutettiin myös viestintästrategia, jonka linjauksia tapahtuma noudattaa tulevaisuudessa kaiken viestinnän työkaluna ja ohjenuorana. Lisäksi viestintäsuunnitelmassa esitettyjä ohjeistuksia ja konkreettisia toimenpide-ehdotuksia hyödynnetään jatkossa tehokkaasti. Viestintäsuunnitelma päivitetään tästä lähin säännöllisesti, ja viestintää myös seurataan aktiivisesti eri työkaluja hyödyntäen. The aim of this thesis was to create an all-encompassing communication plan for Tekijä event, which is a studying and recruiting expo arranged in Kanta-Häme. The objective of this thesis was to create guidelines to follow in all communication and form tools for more planned communication.
The communication plan has been created based on two interviews of the event’s team-leaders, a survey to the event team, feedbacks of Tekijä2021 event and theoretical information. The communication plan focused on the most important development targets which came up in the interviews and in the survey: forming guidelines for communication and marketing, social media and improving the team’s internal communication.
A communication strategy was also implemented in this thesis, along with the more practical communication plan. The communication strategy and it’s guidelines will be used as a tool for all communication in upcoming events. The practical guidance and actions presented in the communication plan will be obeyed in developing the communication on the whole. From now the communication plan will be updated regularly and also monitoring of communication statistics will be done more often from now on.
Viestintäsuunnitelma on laadittu kahden tapahtuman avainhenkilön haastatteluiden, tapahtumatiimille suunnatun kyselyn, vuoden 2021 tapahtuman palautekyselyjen sekä teoreettisen tiedon pohjalta. Viestintäsuunnitelmassa keskityttiin erityisesti haastatteluissa ja kyselyn tuloksissa esille nousseisiin tärkeimpiin kehityskohtiin: viestinnän peruslinjausten muodostamiseen sekä sosiaalisen median kanavien ja tiimin resursoinnin kehittämiseen.
Viestintäsuunnitelman yhteydessä toteutettiin myös viestintästrategia, jonka linjauksia tapahtuma noudattaa tulevaisuudessa kaiken viestinnän työkaluna ja ohjenuorana. Lisäksi viestintäsuunnitelmassa esitettyjä ohjeistuksia ja konkreettisia toimenpide-ehdotuksia hyödynnetään jatkossa tehokkaasti. Viestintäsuunnitelma päivitetään tästä lähin säännöllisesti, ja viestintää myös seurataan aktiivisesti eri työkaluja hyödyntäen.
The communication plan has been created based on two interviews of the event’s team-leaders, a survey to the event team, feedbacks of Tekijä2021 event and theoretical information. The communication plan focused on the most important development targets which came up in the interviews and in the survey: forming guidelines for communication and marketing, social media and improving the team’s internal communication.
A communication strategy was also implemented in this thesis, along with the more practical communication plan. The communication strategy and it’s guidelines will be used as a tool for all communication in upcoming events. The practical guidance and actions presented in the communication plan will be obeyed in developing the communication on the whole. From now the communication plan will be updated regularly and also monitoring of communication statistics will be done more often from now on.