Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkaiden kokemuksia digitaalisista pankkipalveluista – Case: Osuuskauppa Keskimaan S-Pankin asiakkaat

Petäjäjärvi, Katjaana (2021)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö ASIAKKAIDEN KOKEMUKSIA DIGITAALISISTA PANKKIPALVELUISTA.pdf (806.2Kt)
Lataukset: 


Petäjäjärvi, Katjaana
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121425839
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten asiakkaat kokevat toimeksi-antoyritykseni digitaaliset pankkipalvelut. Toimeksiantajani haluaa tarjota asiakkailleen parhaan mahdollisen sekä sujuvan asiakaskokemuksen asiakaspalvelussa ja myös sen digitaalisissa kanavissa. Tämän opinnäytetyön avulla selvitin toimeksiantajan eri-ikäisten asiakkaiden kokemuksia digitaalisissa pankkipalveluissa. Kyselytutkimuksen vastaukset toimivat tutkimuksessani aineistona. Laadin aineiston mukaan kehitysideoita, jotta toimeksiantaja pystyy tarjoamaan jatkossa parempia palveluita asiakkailleen.

Tutkimusmenetelmänä käytin määrällistä eli kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Olen toteuttanut tutkimusta itse laaditun kyselytutkimuksen avulla. Kyselytutkimusta on jaettu S-Pankin asiakkaille asiakaspalvelutilanteissa ja yrityksen sosiaalisessa mediassa joulukuussa 2020. Kyselytutkimuksessa selvitettiin digitaalisten palveluiden käytettävyyttä. Tutkimuksessa käytettiin SUS-mittaria ja lisäksi keräsin avoimia kysymyksiä sekä perustietoja palveluista ja käyttäjistä.

Teoriaosuudessa perehdyttiin digitalisaatioon ja sen eri ilmiöihin, pankkipalveluiden murrokseen, asiakaskokemukseen sekä käytettävyyteen ja niiden mittaamiseen.

Vastaajat olivat System Usability Scale käytettävyystutkimuksen mukaan erittäin tyytyväisiä S-Pankin digitaalisiin palveluihin. Kyselytutkimuksen avulla löysin myös kehitettäviä kohteita, joiden mukaan annoin kehitysideoita toimeksiantoyritykselleni.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste