Asiakashankinta – case JES-Coaching
Auranen, Eemeli; Eriksson, Paavo (2021)
Auranen, Eemeli
Eriksson, Paavo
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121626412
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121626412
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää toimeksiantajalle keinoja oman yrityksen asiakashankintaan. Työn toimeksiantajan toimi salolainen personal trainer yrittäjä Jesse Jokiniemi ja hänen yrityksensä JES-Coaching.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin asiakashankinnan eri vaiheita ja yrityksen asiakashankintaa tukevia keinoja. Lisäksi työssä toteutettiin kysely, jonka tarkoituksena oli selvittää potentiaalisten asiakkaiden mielikuvia personal trainerin toiminnasta, sekä saada tukea teoriaosuudessa esitettyihin faktoihin.
Opinnäytetyön tulokseksi saatiin toimeksiantajalle kattava tietopohja asiakashankinnan keinoista. Työssä kerrotaan keinoja, joita yritys voi tehdä helpottaakseen asiakashankintaansa. Työssä esitellään kysely, josta selvisi arvokasta tietoa potentiaalisten asiakkaiden mielikuvista personal trainerin ammattiin liittyen.
Toimeksiantaja pystyy hyödyntämään työssä esiteltyjä asiakashankinnan keinoja omaksi hyödykseen nyt ja myöskin tulevaisuudessa. Kyselyn tuloksista toimeksiantaja saa haluamaansa informaatiota mahdollisesta asiakaskunnasta. The purpose of the thesis was to find out the means for the commissioner to acquire customers for his company. The commissioner was Jesse Jokiniemi, a personal trainer entrepreneur from Salo, and his company JES-Coaching.
The theoretical part of the thesis dealt with the different stages of customer acquisition and the means of supporting the company's customer acquisition. In addition, a survey was conducted to find out the perceptions of potential customers about the activities of the personal trainer, as well as to obtain support for the facts presented in the theoretical part.
The result of the thesis was a comprehensive knowledge base for the commissioner on the means of customer acquisition. The thesis describes the ways a company can take to facilitate its customer acquisition. The paper presents a survey that provided valuable information about the perceptions of potential customers regarding the profession of personal trainer.
The commissioner can utilize the customer acquisition methods presented in the work for his own benefit now and in the future. From the results of the survey the commissioner will receive the desired information about the potential customer base.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin asiakashankinnan eri vaiheita ja yrityksen asiakashankintaa tukevia keinoja. Lisäksi työssä toteutettiin kysely, jonka tarkoituksena oli selvittää potentiaalisten asiakkaiden mielikuvia personal trainerin toiminnasta, sekä saada tukea teoriaosuudessa esitettyihin faktoihin.
Opinnäytetyön tulokseksi saatiin toimeksiantajalle kattava tietopohja asiakashankinnan keinoista. Työssä kerrotaan keinoja, joita yritys voi tehdä helpottaakseen asiakashankintaansa. Työssä esitellään kysely, josta selvisi arvokasta tietoa potentiaalisten asiakkaiden mielikuvista personal trainerin ammattiin liittyen.
Toimeksiantaja pystyy hyödyntämään työssä esiteltyjä asiakashankinnan keinoja omaksi hyödykseen nyt ja myöskin tulevaisuudessa. Kyselyn tuloksista toimeksiantaja saa haluamaansa informaatiota mahdollisesta asiakaskunnasta.
The theoretical part of the thesis dealt with the different stages of customer acquisition and the means of supporting the company's customer acquisition. In addition, a survey was conducted to find out the perceptions of potential customers about the activities of the personal trainer, as well as to obtain support for the facts presented in the theoretical part.
The result of the thesis was a comprehensive knowledge base for the commissioner on the means of customer acquisition. The thesis describes the ways a company can take to facilitate its customer acquisition. The paper presents a survey that provided valuable information about the perceptions of potential customers regarding the profession of personal trainer.
The commissioner can utilize the customer acquisition methods presented in the work for his own benefit now and in the future. From the results of the survey the commissioner will receive the desired information about the potential customer base.