Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyden mittaaminen sekä myyjien osaamisen kartoittaminen : Veljekset Keskinen Oy, kosmetiikkaosasto

Myllymäki, Meri (2012)

 
Avaa tiedosto
Myllymaki_Meri.pdf (868.0Kt)
Lataukset: 


Myllymäki, Meri
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120317888
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä Veljekset Keskinen Oy:n kosmetiikkaosaston toimintaan sekä myyjien osaamisen tasot. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä palvelun laatuun sekä asiakastyytyväisyyteen. Toisena tavoitteena oli tutustua osaamiseen ja sen eri osa-alueisiin. Kolmas tavoite oli tutkia asiakkaiden tyytyväisyyttä kosmetiikkaosastoon. Neljäs tavoite oli toteuttaa osaamiskartoitus kosmetiikkaosaston myyjille.

Opinnäytetyön teoriaosuus koostui kahdesta eri osioista. Ensimmäisessä osiossa käsittelin asiakaspalveluun, palvelun ja sen laatuun liittyviä käsitteitä. Toisessa osiossa käsittelin osaamiseen ja siihen liittyviä käsitteitä. Teoriaosuudessa käsittelin lisäksi myös asiakastyytyväisyystutkimusta sekä osaamiskartoitusta yleisellä tasolla.

Asiakastyytyväisyystutkimus Veljekset Keskisen kosmetiikkaosastolle toteutettiin kyselytutkimuksena paikan päällä kysellen. Kyselylomakkeet olivat osastolla kuukauden ajan esillä. Osaamiskartoitus toteutettiin itsearviointilomakkeella, jonka kosmetiikkaosaston myyjät saivat täyttää.

Asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten perusteella vastanneet asiakkaat olivat melko tyytyväisiä kosmetiikkaosaston tuotteisiin sekä myyjien osaamiseen. Asiakaspalveluun vastaajat olivat hieman vähemmän tyytyväisiä, mutta tyytyväisyyden ero ei ollut merkittävä. Osaamiskartoitukseen vastanneiden myyjien vastausten mukaan heidän osaamisen tasonsa oli melko hyvällä tasolla. Kehitettävää oli joka osa-alueella, mutta osaamista löytyi joka osa-alueelta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste