Uudenkaupungin rakennusvalvonnan asiakastyytyväisyyskysely
Silokivi, Krister (2021)
Silokivi, Krister
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122290412
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122290412
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on Uudenkaupungin rakennusvalvonnan tilaama asiakastyytyväisyyskysely. Kyselyn tavoitteena oli saada mahdollisimman kattava kuva Uudenkaupungin rakennusvalvonnassa asioineiden henkilöiden asiakastyytyväisyydestä.
Kysely toteutettiin sähköpostitse lähetetyllä kyselylomakkeella, joka tehtiin Webropol online kyselytutkimustyökalulla. Kysely oli jaettu viiteen osa-alueeseen, jotka olivat asiakaspalvelu yleensä, lupakäsittelyn sujuvuus, tarkastustoiminta, sähköinen asiointipalvelu ja byrokratia.
Työ sisältää teoriaa Uudenkaupungin rakennusvalvonnasta, rakennusjärjestyksestä, sekä rakennuslupaprosessista. Teoriaosuus pitää sisällään myös teoriatietoa asiakaspalvelusta ja asiakastyytyväisyyden saavuttamisesta. Tämän jälkeen käsitellään kyselyn toteuttaminen ja sen tulokset.
Kysely saavutti odotettua paremman vastausprosentin, vastaajia saatiin hyvä määrä ja hyödyllisiä kehitysideoita saatiin.
Kysely toteutettiin sähköpostitse lähetetyllä kyselylomakkeella, joka tehtiin Webropol online kyselytutkimustyökalulla. Kysely oli jaettu viiteen osa-alueeseen, jotka olivat asiakaspalvelu yleensä, lupakäsittelyn sujuvuus, tarkastustoiminta, sähköinen asiointipalvelu ja byrokratia.
Työ sisältää teoriaa Uudenkaupungin rakennusvalvonnasta, rakennusjärjestyksestä, sekä rakennuslupaprosessista. Teoriaosuus pitää sisällään myös teoriatietoa asiakaspalvelusta ja asiakastyytyväisyyden saavuttamisesta. Tämän jälkeen käsitellään kyselyn toteuttaminen ja sen tulokset.
Kysely saavutti odotettua paremman vastausprosentin, vastaajia saatiin hyvä määrä ja hyödyllisiä kehitysideoita saatiin.