Marketing strategies for a B2B industrial supplier : case: Company X
Rantanen, Ville (2012)
Rantanen, Ville
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012113017483
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012113017483
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on on tutkia markkinoinnin suunnittelua ja esittää kohdeyritykselle sopivia markkinointistrategioita. Kohdeyritys on teollinen business-to-business jälleenmyyjä. Opinnäytetyön tarkoituksena on ensinnä tutkia markkinointisuunnitelua ja eri markkinoinnin käsitteitä. Toiseksi se käsittelee kohdeyrityksen tämän hetkistä toimintaa ja markkinointimixiä. Lopuksi esitetään parannusehdotuksia yrityksen toimintaan ja uusia markkinointi-ideoita.
Tämä opinnäytetyö on kvalitatiivinen tutkimus, joka perustuu yrityksen työntekijöiden haastatteluihin ja kirjoittajan omiin kokemuksiin yrityksen harjoittelijana.
Teoreettinen osuus kattaa markkinoinnin suunnittelun ja valikoitujen markkinoinnin metodien käsitteet. Kvalitatiivinen empiirinen osuus käy läpi markkinoinnin suunnittelun vaiheet kohdeyrityksen kannalta, tarkastelee sen tämän hetkistä markkinointimixiä ja tekee parannusehdotuksia.
Opinnäytetyö esittää kohdeyritykselle useita tapoja parantaa tämänhetkistä toimintaansa yrityksen voimavarojen sallimissa rajoissa.
Tämä opinnäytetyö on kvalitatiivinen tutkimus, joka perustuu yrityksen työntekijöiden haastatteluihin ja kirjoittajan omiin kokemuksiin yrityksen harjoittelijana.
Teoreettinen osuus kattaa markkinoinnin suunnittelun ja valikoitujen markkinoinnin metodien käsitteet. Kvalitatiivinen empiirinen osuus käy läpi markkinoinnin suunnittelun vaiheet kohdeyrityksen kannalta, tarkastelee sen tämän hetkistä markkinointimixiä ja tekee parannusehdotuksia.
Opinnäytetyö esittää kohdeyritykselle useita tapoja parantaa tämänhetkistä toimintaansa yrityksen voimavarojen sallimissa rajoissa.