Verkkonäkyvyyden kehittäminen Case: Heidin Kauneuskellari
Vuorinen, Teemu (2013)
Vuorinen, Teemu
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201301151417
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201301151417
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tarjota opinnäytetyön toimeksiantajalle, Heidin Kauneuskellarille, ehdotus verkkonäkyvyyden kehittämiseen. Tässä työssä esitellään eri keinoja, joilla yritys voi kehittää omaa verkkonäkyvyyttään ja lisätä sitä kautta myyntiä ja saada uusia asiakkaita.
Heidin Kauneuskellari on Tuusulassa toimiva kauneusalan yritys. Yritys on perustettu vuonna 2012. Yrityksessä toimii tällä hetkellä yksi työntekijä. Kilpailu alalla kiristyy jatkuvasti ja tämän vuoksi yhtenä kustannustehokkaana tapana tuoda yritystä ihmisten tietoisuuteen on yrityksen verkkonäkyvyyden kehittäminen.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta: teoriaosuudesta ja osuudesta, jossa käydään läpi ehdotus yrityksen verkkonäkyvyyden kehittämiseen. Teoriaosuudessa käydään läpi erilaisia mahdollisuuksia Internet markkinoinnissa. Verkkonäkyvyyden kehittämisehdotus on toteutettu tämän teoreettisen osuuden pohjalta. Näiden kahden osuuden jälkeen esitellään työstä saadut johtopäätökset, joita ovat muun muassa Internet mainonnan monimuotoisuus.
Opinnäytetyön tuloksena on suunnitelma yrityksen verkkonäkyvyyden kehittämiseen. Suunnitelma sisältää toimintasuosituksia siihen, mitkä olisivat yrityksen kannalta parhaat välineet, joilla pystytään vaikuttamaan yrityksen näkyvyyteen verkossa. Näihin toimintasuosituksiin sisältyvät muun muassa hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi.
Heidin Kauneuskellari on Tuusulassa toimiva kauneusalan yritys. Yritys on perustettu vuonna 2012. Yrityksessä toimii tällä hetkellä yksi työntekijä. Kilpailu alalla kiristyy jatkuvasti ja tämän vuoksi yhtenä kustannustehokkaana tapana tuoda yritystä ihmisten tietoisuuteen on yrityksen verkkonäkyvyyden kehittäminen.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta: teoriaosuudesta ja osuudesta, jossa käydään läpi ehdotus yrityksen verkkonäkyvyyden kehittämiseen. Teoriaosuudessa käydään läpi erilaisia mahdollisuuksia Internet markkinoinnissa. Verkkonäkyvyyden kehittämisehdotus on toteutettu tämän teoreettisen osuuden pohjalta. Näiden kahden osuuden jälkeen esitellään työstä saadut johtopäätökset, joita ovat muun muassa Internet mainonnan monimuotoisuus.
Opinnäytetyön tuloksena on suunnitelma yrityksen verkkonäkyvyyden kehittämiseen. Suunnitelma sisältää toimintasuosituksia siihen, mitkä olisivat yrityksen kannalta parhaat välineet, joilla pystytään vaikuttamaan yrityksen näkyvyyteen verkossa. Näihin toimintasuosituksiin sisältyvät muun muassa hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi.