Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakkaiden tyytyväisyys Golf Talman Par 3 -kenttään ja sen tarjoamiin palveluihin

Kotikulma, Anne (2013)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Kotikulma_Anne.pdf (619.2Kt)
Lataukset: 


Kotikulma, Anne
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304174533
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin, miten tyytyväisiä Golf Talman asiakkaat ovat Par 3 -kenttään ja palveluihin, joita se tarjoaa. Tyytyväisyyttä tutkittiin kaudelta 2012. Tutkimuksen tarkoituksena oli tuoda esiin seikkoja, joiden avulla Golf Talma voi kehittää Par 3 -kenttää ja nostaa asiakastyytyväisyyttä yhä paremmalle tasolle.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista kyselytutkimusta. Tutkimus toteutettiin ko-konaistutkimuksena ja kohderyhmänä olivat kaikki Golf Talman asiakkaat. Kyselylomake to-teutettiin käyttäen Surveypal- ohjelmaa. Kyselylomake julkaistiin verkossa; Golf Talman In-ternetsivuilla ja Facebookissa. Lisäksi linkki kyselyyn lähetettiin kaikille asiakkaille yrityksen viikkotiedotteen yhteydessä sähköpostitse. Vastauksia kyselyyn tuli 175. Vastaukset analysoitiin myös Surveypal- ohjelmalla. Tutkimuksessa käytettiin lisäksi omia havaintoja asiakkaiden tyytyväisyydestä.

Työn teoreettinen viitekehys rajattiin koskemaan asiakastyytyväisyyttä ja palvelun laatua. Lähteinä käytettiin pääsääntöisesti kirjallisuutta asiakastyytyväisyydestä sekä palvelun laadusta. Tärkeimpiä lähteitä olivat lisäksi Golf Talman tasekirjat, toimintakertomukset sekä golfliiton tiedot.

Tutkimuksen pääpaino oli golfkentän kriittisissä tekijöissä; kentän kunnossa, pelaamisessa ja palveluissa. Tulokset analysoitiin käyttäen sekä keskiarvoja että ristiintaulukointia. Lisäksi tarkemmin selvitettiin mitä mieltä eri-ikäiset vastaajat ovat Par 3 -kentän palveluista ja miten eri tasoitusryhmiin kuuluvat vastaajat kokevat kentän kunnon.

Tutkimustuloksista kävi ilmi, että Golf Talman asiakkaat olivat melko tyytyväisiä Par 3 -kenttään. Kenttää valitessaan asiakkaalle tärkeimpiä seikkoja olivat hyväkuntoinen kenttä, pelaamaan pääsee helposti ja sijainti. Caddiemaster-palvelut koettiin hyvinä. Kehitysehdotukset liittyivät esimerkiksi kentän parempaan kuntoon, yleiseen siisteyteen ja kahvilan valikoimaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste