• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Liiketalouden koulutus
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Liiketalouden koulutus
  • Näytä viite

Sosiaalisen median hyödyntäminen urheiluosaston viestinnässä

Tähtinen, Mikko (2013)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Tahtinen_Mikko.pdf (2.343Mt)
Lataukset: 


Tähtinen, Mikko
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305046236
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee sosiaalisen median hyödynnettävyyttä J. Kärkkäinen Oy:n urheiluosaston viestinnässä. Työssä tutkitaan urheiluosaston kilpailijoiden jo olemassa olevia sosiaalisen median eri palveluiden käyttöä. Tutkinnasta löydettyjen esimerkkien avulla tavoitteena on rakentaa case-yritykselle toimintamalli eri palveluita varten. Tutkimus suoritettiin case-yrityksen työntekijän näkökulmasta. Tutkimuksessa selvitetään miten markkinoilla toimivat yritykset käyttävät sosiaalista mediaa hyödykseen toiminnassaan, sekä minkälaisilla toimintatavoilla eri palveluja käytetään. Olemassa olevista malleista poimitaan toimivia esimerkkejä case-yrityksen toimintaa suunnittelua varten.

Aluksi teoriaosuudessa selvitetään markkinointiviestinnän perusteet, jotka ovat kaikkien yritysten toimintojen takana. Tämän jälkeen käsitellään digitaalisen markkinoinnin ominaisuuksia. Lopuksi selvitetään sosiaalisen median perusteita ja toimintaa, sekä käsitellään median eri palveluita.

Työn empiirisessä osiossa tutkitaan case-yrityksen digitaalisen toiminnan tilanne tutkimuksen ajankohtana. Lisäksi tutkitaan, miten case-yrityksen kilpailijat käyttävät sosiaalista mediaa hyödykseen toiminnassaan. Tutkimuksessa tutkitaan case-yrityksestä, sekä kilpailijoista löydettäviä digitaalisia lähteitä. Tutkimuksessa käytetään kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimus suoritetaan tarkkailuna sekä evaluointina, joka perustuu olemassa oleviin lähteisiin. Tutkimusosiossa aineisto koostetaan tutkimukseen valittujen yritysten digitaalisen markkinoinnin eri kanavista.

Tutkimuksen mukaan sosiaalinen media on alalla hyvin vaihtelevasti käytetty media mutta tarjoaa selvästi hyvän mahdollisuuden case-yritykselle tavoittaa ihmisiä. Tutkimukseen tuloksien perusteella sosiaalisen mediassa toiminnan käynnistämistä suositellaan. Toiminnassa on tärkeää huomioida mainonnan lisäksi median vuorovaikutteisuus, sekä asiakaspalvelun tärkeys.
 
Kokoelmat
  • Liiketalouden koulutus
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus