Puheluntyöskentelyn ohjeistus
Koski, Roope (2013)
Koski, Roope
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305179219
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305179219
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on Atea Finland Oy:lle toimeksiantona toteutettu produkti. Atea Finland Oy on Suomen suurin IT-infrastruktuurin kokonaisvaltainen toimittaja, jonka myynti on hyvin konsultatiivista. Tämän opinnäytetyön lopputuloksena syntyi ohjeistus puhe-lintyöskentelyyn henkilökohtaisen myynnin osana: Puhelintyöskentely: Johdatus puhe-lintyöskentelyyn ja tapaamisten järjestämiseen.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda henkilökohtaista myyntityötä tukeva ohjeistus pu-helintyöskentelyyn. Tarkoitus on antaa työkalut, joita kuka tahansa Atean myyjä pystyy soveltamaan ja muovaamaan omaa persoonaa vastaavaksi. Teorian pohjana on käytetty kirjallisuutta, joka käsittelee myyntiprosessia, puhelimella työskentelyä, sekä puhevies-tintää. Työ käsittelee puhelintyöskentelyä pääasiallisesti tapaamisen järjestämisnäkö-kulmasta.
Työ on tehty kevään 2013 aikana. Aihe hyväksyttiin joulukuussa 2012 ja varsinainen työstäminen aloitettiin tammikuussa 2013. Teoria kerättiin helmikuun ja huhtikuun 2013 aikana. Produkti koottiin huhtikuun 2013 ja toukokuun 2013 aikana. Työn luonteen takia varsinaista tutkimusta ei tehty. Teoria on valittu ja koottu tekijän työsuhteen aikana tehtyjen havaintojen ja kokemusten pohjalta.
Produkti on tehty mahdollisimman yksinkertaiseksi ja helppolukuiseksi. Sen käsittelee puhelintyöskentelyn roolia myyntiprosessissa, puhelun rakennetta, myyjän verbaalista ja nonverbaalista viestintää, sekä myyjän ominaisuuksia. Produktissa teoriaa käsitellään hyvin pinnallisesti, mutta opinnäytetyö tarjoaa tarkempaa tietoa aiheista.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda henkilökohtaista myyntityötä tukeva ohjeistus pu-helintyöskentelyyn. Tarkoitus on antaa työkalut, joita kuka tahansa Atean myyjä pystyy soveltamaan ja muovaamaan omaa persoonaa vastaavaksi. Teorian pohjana on käytetty kirjallisuutta, joka käsittelee myyntiprosessia, puhelimella työskentelyä, sekä puhevies-tintää. Työ käsittelee puhelintyöskentelyä pääasiallisesti tapaamisen järjestämisnäkö-kulmasta.
Työ on tehty kevään 2013 aikana. Aihe hyväksyttiin joulukuussa 2012 ja varsinainen työstäminen aloitettiin tammikuussa 2013. Teoria kerättiin helmikuun ja huhtikuun 2013 aikana. Produkti koottiin huhtikuun 2013 ja toukokuun 2013 aikana. Työn luonteen takia varsinaista tutkimusta ei tehty. Teoria on valittu ja koottu tekijän työsuhteen aikana tehtyjen havaintojen ja kokemusten pohjalta.
Produkti on tehty mahdollisimman yksinkertaiseksi ja helppolukuiseksi. Sen käsittelee puhelintyöskentelyn roolia myyntiprosessissa, puhelun rakennetta, myyjän verbaalista ja nonverbaalista viestintää, sekä myyjän ominaisuuksia. Produktissa teoriaa käsitellään hyvin pinnallisesti, mutta opinnäytetyö tarjoaa tarkempaa tietoa aiheista.