Sosiaalinen media suomalaisten pelitalojen markkinointikanavana
Heikkinen, Sonja (2013)
Heikkinen, Sonja
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2013
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305209618
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305209618
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa sitä, kuinka suomalaiset pelialan organisaatiot hyödyntävät sosiaalista mediaa markkinoinnissaan. Opinnäytetyön tilaaja on Oulun seudun ammattikorkeakoulun Kuusio-hanke. Kuusio-koulutushanke tähtää uusien mediateknologioiden osaamiseen ja niiden avulla toteutettavaan kulttuurisisältöjen tuotantoon ja liiketoimintaan. Sosiaalinen media on yksi hankkeen teemoista.
Olen käyttänyt kahta eri tutkimusmenetelmää tilanteen kartoitukseen opinnäytetyötäni varten. Ensin toteutin Webropol-sovelluksen avulla kyselyn valtakunnallisella tasolla Suomen pelialan organisaatioille. Lisäksi haastattelin kolmea eri pelitaloa.
Kuusio-hanke päättyy syksyllä 2013. Tämän opinnäytetyön tuloksia hyödynnetään hankkeen loppujulkaisussa. Oulun seudun ammattikorkeakoulun organisoima Oulu Game Lab, joka on pelialan tarpeisiin räätälöity opintokokonaisuus, voi hyödyntää opinnäytetyöni tuloksia opetuksessaan.
Olen käyttänyt kahta eri tutkimusmenetelmää tilanteen kartoitukseen opinnäytetyötäni varten. Ensin toteutin Webropol-sovelluksen avulla kyselyn valtakunnallisella tasolla Suomen pelialan organisaatioille. Lisäksi haastattelin kolmea eri pelitaloa.
Kuusio-hanke päättyy syksyllä 2013. Tämän opinnäytetyön tuloksia hyödynnetään hankkeen loppujulkaisussa. Oulun seudun ammattikorkeakoulun organisoima Oulu Game Lab, joka on pelialan tarpeisiin räätälöity opintokokonaisuus, voi hyödyntää opinnäytetyöni tuloksia opetuksessaan.