KoulutusalaMetropolia AmmattikorkeakouluTekstiili- ja vaatetussuunnittelu
Viitteet 21-40 / 141
-
Digitaalinen markkinointi vaatetusalalla : Case Mirkka Metsola
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)Markkinointi on liiketoiminnan kulmakivi. Markkinointi on kehittynyt huimasti viime vuosien saatossa, ja suurin muutos on ollut internetin käytön yleistynyt. Kuluttajien digitaalisen median käyttötavat ovat muuttaneet ... -
Digitaalisen kaavoituksen edistäminen vaatetusalalla : - keskiössä Grafis-kaavaohjelma
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)Kehittämistyön tavoitteena on edistää digitaalisen kaavoituksen käyttöä vaatetusalalla. Opiskelijat tutustuvat oppilaitoksissa ajankohtaisiin digitaalisiin suunnittelu- ja kaavoitus-ohjelmistoihin, mutta niiden hankinta ... -
Eettisyyden ja ympäristöystävällisyyden merkitys muotibrändin asiakkaalle : Case: Diesel
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Työn tavoitteena on selvittää eettisyyden ja ympäristöystävällisyyden merkitystä muotibrändin asiakkaille. Työn tarkoituksena on tuoda apuväline case-yritykselle ja selvittää, kuinka yrityksen kannattaa muokata toimintaansa ... -
Ekologisen naisten vaatemalliston suunnittelu : Case Ainokainen
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää ekologista ajattelua vaatemalliston suunnittelun näkökulmasta case-yritys Ainokaisen toimintaa tutkimalla. Case-yritys on vahvasti eettisyyteen ja ekologisuuteen pohjautuva vaatetusalan ... -
Ekotehokkaan vaatesuunnitelun mahdollisuuksia pienyrityksessä : Case: Asenne
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)Tässä opinnäytetyössä tutkitaan ekotehokkaan toiminnan mahdollisuuksia case-yrityksen vaatebrändin suunnittelutoiminnassa. Tutkimuksessa selvitetään, millä tavoin tarkasteltavan pienyrityksen vaatevalikoiman on mahdollista ... -
Esiintymisasujen suunnittelu ja toteutus Musiikkitalon Kuorolle
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa Musiikkitalon Kuorolle toimivat, esteettiset, asiakkaan toiveiden mukaiset ja ympäristöönsä sopivat esiintymisasut sovitun budjetin ja aikataulun mukaisesti. Tutkimus selvittää, ... -
Hoivamalliston tuotekehitys laitoshuoltoon soveltuvaksi : Case Topper Uniform
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää hoitoalan työntekijöille suunnatun malliston tuotteita siten, että ne kestävät huoltoprosessin laitosmaisissa teollisuuspesuloissa. Malliston suunnittelussa oli huomioitu ... -
How to Brand and Market a Fashion Label : New lifestyle brand 48
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)The purpose of this thesis is to understand the first steps when creating a fashion label. It concentrates on tools and theoretical frameworks that are used in branding and marketing when creating a successful and recognisable ... -
Hyvän fanituotteen jäljillä : Case Backstage Rock Shop Oy
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)Työ tehtiin toimeksiantona fanituotekauppa Backstage Rock Shop Oy:lle. Vuonna 2011 perustettu tamperelainen yritys myy ja markkinoi artistien fanituotteita. Työn tavoitteena oli selvittää, millainen on hyvä fanituote ja ... -
Improving product cost and schedule management in a garment product development process
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)The purpose of this research is to improve the beginning stages of a garment product development process at Marimekko Oyj, a Finnish design company, by finding better ways to manage the product cost and schedule. The main ... -
Istuvan lastenvaatemalliston mitoitus ja kaavoittaminen : Case MUKA VA Oy
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön lähtökohtana oli ensimmäisen lastenvaatemalliston mitoitus, kaavoitus ja sarjonta yhteistyöyritys MUKA VAlle sekä kaavoituksen onnistumisen tarkastelu testiryhmän avulla. Työn toiminnallisen osan tuloksena ... -
Istuvuuden hallinta kaavojen avulla : case: Stockmann Oyj Abp
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)Opinnäytetyön lähtökohtana oli toimeksiantajan tehtävänanto ja tarve peruskaavoille Stockmannin private label -mallistoissa. Tarkoituksena oli parantaa tuotteiden istuvuuden hallintaa peruskaavojen avulla ja siten edesauttaa ... -
Juutin liiketaloudellisten mahdollisuuksien kartoitus Suomen markkinoille : Case: Tuli Trading Ltd
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää juutin tuomat liiketaloudelliset mahdollisuudet Bangladeshissa sijaitsevalle vaatetusalan yritykselle, Tuli Trading Ltd:lle. Työn taustalla oli ajatus siitä, että yhteistyöyritys ... -
Kasvojen suojaaminen kylmältä husky- ja moottorikelkkasafareilla : Case Työterveyslaitos
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)Tässä työssä käydään läpi ihmisen kehoa kylmän vaikutuksessa ja keskitytään erityisesti kasvoihin. Näiden tietojen kautta pyritään miettimään kypärähupun ominaisuuksia ja parantamiskohtia husky- ja moottorikelkkasafareita ... -
Kaupallinen naistenvaatemallisto miesten vanhoista kauluspaidoista
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, onko vanhoista miesten kauluspaidoista mahdollista saada aikaan kaupallinen naistenvaatemallisto. Tämä opinnäytetyö käsittelee kierrätysmateriaalista valmistettuun uusiovaattee ... -
Kautta aikojen kantapään kautta : Teatteripuvustaminen käytännössä
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)Teatteripuvustuksella on teatterin synnystä alkaen ollut tärkeä rooli esiintymisen viestinnällisessä ja esteettisessä kokonaisuudessa. Puvustuksella voidaan tuoda esille tarinassa kuvatun maailman aikakausi ja maantieteellinen ... -
Keittiötyövaatteiden kehitys : Case: Lindström Group
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Työn tarkoituksena on tutkia Lindström Group yrityksen työvaatteiden kehitysprosessia ja käyttäjälähtöisyyttä. Toimeksiantajayrityksenä toimi Lindström Group, ja tutkin heidän ravintolan keittiöhenkilökunnalle suunnittelemansa ... -
Keskoslasten vaatteet ja vanhemmuuden tukeminen : Case: Aarrekid Collection
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)Opinnäytetyössäni tutkitaan vaatteiden vaikutusta keskosena syntyneiden lasten hoitoon sekä lapsen ja vanhemman välisen kiintymyssuhteen muodostumista lapsen tehohoidon aikana. Työn tavoitteena on selvittää, minkälaisia ... -
Kilpailuttamisen karikot : Tekstiilihuollon kilpailuttaminen julkisessa hankinnassa
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)Tämän opinnäytetyön ensisijaisena tarkoituksena on ollut selvittää tekstiilien vuokrauksen ja huoltopalvelun kilpailuttamisen keskeisiä ongelmia tilanteessa, jossa kilpailutus toteutetaan julkisena hankintana. Lisäksi olen ... -
Konseptiesillepanon yhtenäistäminen brändiä tukevalla tavalla : Case: Nanso
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)Tutkimuksessa kehitettiin Nanso-brändin visuaalisen markkinoinnin ohjeistusta omissa myymälöissä. Tutkimuksessa selvitettiin, millaisia trendejä ja toimintoja Nanso voisi käyttää brändinsä vahvistamiseksi ja miten Nanson ...