KoulutusalaMetropolia AmmattikorkeakouluTieto- ja viestintätekniikka

    • 24/7-valvomo ja pääkäyttäjäkontaktipalvelu 

      Fabritius, Sami (2023)
      Minulla on ollut ja on mahdollisuus olla rakentamassa korkean turvaluokan auditointivaatimukset täyttävää ympäristöä. Ympäristöllä tarkoitan paikallista (on-premise) järjestelmäpalvelua, joka sijaitsee kahdessa (kahdennettu) ...
    • 2D Side-scroller pelin toteuttaminen Unreal Enginellä 

      Velinen, Jarkko (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
      Insinöörityön tarkoituksena oli tutustua Unreal Engineen ja opetella tekemään toimiva 2D Side-scroller peli sen avulla. Projektissa käydään läpi pelikehityksen työkaluja ja pelin tekemisen eri vaiheita yksityiskohtaisesti. Peli ...
    • 2D Software Render Core for Prototyping in Development Environments 

      Connal, Victor (2023)
      This study investigates the production of a two-dimensional software renderer for use in development environments lacking target platforms, excluding the need for multiple graphic APIs such as ‘DirectX’ or ‘Metal’ for ...
    • 2D-animaatio videotuotannossa 

      Kattainen, Samuel (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)
      Insinöörityön tarkoituksena oli valmistaa rekrytointivideo Suomen Punaisen Ristin Veripalvelun ylläpitämälle Kantasolurekisterille. Videossa kerrotaan kantasolurekisteristä, kantasoluluovutuksesta ja luovutusvaihtoehdoista. ...
    • 2D-grafiikka tasohyppelypeliin 

      Kaipainen, Sara (2019)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli 2D-grafiikan tuottaminen videopeleihin ja grafiikan erilaisten käyttötarkoituksien tutkiminen. Työssä selvitettiin, kuinka grafiikkaa on tehty jo julkaistuissa videopeleissä ja millaisia ...
    • 2D-kenttäeditorin kehittäminen Unity-pelimoottorille 

      Hienonen, Santeri (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
      Työn tavoitteena oli kehittää työkalu 2D-pelikenttien luomiseen Unity-pelimoottorille. Tarkoituksena oli rakentaa työkalu olemassa olevan peliprojektin tarpeisiin, ja samalla perehtyä työkalun toiminnallisuuden taustalla ...
    • 2D-peligrafiikka 

      Rasinkangas, Teemu (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)
      Insinöörityön tarkoitus oli tutkia grafiikan tuottamista valmiiseen 2D-peliin. Peligrafiikan tekemisessä oli otettava huomioon monia teknisiä ja rajoittavia tekijöitä, joita ilmenee peliprojektissa. Insinöörityössä ...
    • 2D-pelihahmon visuaalisen muokkaamisen mahdollistaminen 

      Nevala, Annika (2019)
      Insinöörityön tarkoituksena oli tutkia pelihahmon muokkaamisen mahdollistamista videopeleissä keskittyen erityisesti visuaaliseen muokkaamiseen ja sen monipuolisuuteen. Erityishuomiota kiinnitettiin myös 2D-toteutuksiin, ...
    • 2D-pelimaaston generointi 

      Velinen, Markku (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tässä työssä tutkitaan 2D-pelimaaston generointiin soveltuvia menetelmiä ja tutustutaan olemassaolevien pelien käyttämiin menetelmiin. Tarkoituksena on luoda maastogeneraattori Monster Conflict -peliin. Peli on sivultapäin ...
    • 2D-pelin tasosuunnittelu 

      Seppänen, Jussi (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)
      Insinöörityön tavoitteena oli tehdä pelaajaa kiinnostava ja viihdyttävä tasosuunnittelu 2D-peliin. Työssä selvitettiin, mitä tasosuunnittelu on, millä tavalla se toteutetaan ja voidaanko teoriaan pohjautuvilla tasopohjamalleilla ...
    • 3 Applications for Visually Impaired 

      Seppälä, Hannu (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
      This thesis describes an attempt to create 3 applications for smartphone to aid visually impaired. The applications should be able to guide a blind person in our modern environment. The purpose of this study was to see ...
    • 360-panoraamat osana virtuaalikampusta 

      Järvinen, Eetu (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)
      Insinöörityössä tutkittiin 360-panoraamojen kuvaamista järjestelmäkameralla ja automatisoidulla panopäällä sekä kuvausprosessin optimoimista. Insinöörityön pääasiallinen tavoite oli kehittää 360-teknologiaa hyödyntävä ...
    • 360-teknologian hyödyntäminen virtuaalikampuksen toteuttamisessa 

      Hyvärinen, Atte (2019)
      Insinöörityössä tutkittiin 360-teknologiaa osana virtuaalikampuksen toteutusta. 360-teknologia on jatkuvasti kehittyvä tekniikan ala, jonka käyttö on lisääntynyt virtual reality- eli VR-teknologian suosion myötä. Työn ...
    • 360-videon julkaiseminen 

      Ali-Hokka, Lauri (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)
      Insinöörityön tarkoituksena oli 360-videoiden tuottamiseen tarkoitettujen työkalujen tutkiminen ja tuotantojärjestelmän hankinta ja käyttöönotto. Tarkoituksena oli saada toimiva 360-videoiden julkaisemiseen ...
    • 360-ympäristö 

      Özcan, Mehmet Suheyl (2021)
      Insinöörityöni tavoitteena oli selvittää 360-ympäristön käyttöä Espoon Viherlaakson alakoulussa ja luoda käyttöohjeita Pandoras Box Manager -ohjelman käytöstä 360-ympäristössä. Työssäni selvitän, miten 360-ympäristöä ...
    • 360°-video ja tilaääni 

      Mäkelä, Henriikka (2019)
      Insinöörityön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa 360°-video ja sen tilaääni eli monikanavainen äänentoisto sekä perehtyä tarkemmin 360°- ja tilaäänituotantoon. Tavoitteeksi valikoitui 360°-musiikkivideo, jossa ...
    • 3D - mallien käsittely web - ympäristössä 

      Helin, Samuli (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
      Insinöörityön tarkoituksena oli kehittää 3D-mallien visualisointityökalu WebG-tekniikalla ja vertailla WebGL-sovellusten kehitysalustoja ja -ohjelmointikirjastoja. Työ tehtiin ohjelmistoalan yritykselle. Työssä perehdyttiin ...
    • 3D Camera Tracking for Low-budget Production 

      Ylänne, Teemu (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2011)
      The purpose of the thesis was to find out if there is a free tool for 3D camera tracking and if such exists, to compare it with a commercial counterpart. Additionally, it was investigated whether the chosen tool is suitable ...
    • 3D Game Development with Unity : A Case Study: A First-Person Shooter (FPS) Game 

      Xia, Peng (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)
      The project was carried out to develop a 3D game that could be used for fun and as an efficient way of teaching. The case of the project was a First-Person Shooting Game which the player had to search the enemies on a ...
    • 3D mallinnusohjelman työskentelyä tehostavan lisäohjelman toteutus 

      Niemi, Ilkka (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
      Tämä insinöörityö tehtiin MP Soft Oy:lle. Työn tarkoituksena oli kehittää vaihtoehtoinen ohjelma MP Soft Oy:n nykyisen Drive Documents -ohjelman tilalle. Kehitettävällä ohjelmalla tehostetaan Creo Parametric -mallinnusohjelman ...