KoulutusalaMetropolia AmmattikorkeakouluTieto- ja viestintätekniikka
Viitteet 1-20 / 3527
-
24/7-valvomo ja pääkäyttäjäkontaktipalvelu
(2023)Minulla on ollut ja on mahdollisuus olla rakentamassa korkean turvaluokan auditointivaatimukset täyttävää ympäristöä. Ympäristöllä tarkoitan paikallista (on-premise) järjestelmäpalvelua, joka sijaitsee kahdessa (kahdennettu) ... -
2D Side-scroller pelin toteuttaminen Unreal Enginellä
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Insinöörityön tarkoituksena oli tutustua Unreal Engineen ja opetella tekemään toimiva 2D Side-scroller peli sen avulla. Projektissa käydään läpi pelikehityksen työkaluja ja pelin tekemisen eri vaiheita yksityiskohtaisesti. Peli ... -
2D Software Render Core for Prototyping in Development Environments
(2023)This study investigates the production of a two-dimensional software renderer for use in development environments lacking target platforms, excluding the need for multiple graphic APIs such as ‘DirectX’ or ‘Metal’ for ... -
2D-animaatio videotuotannossa
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)Insinöörityön tarkoituksena oli valmistaa rekrytointivideo Suomen Punaisen Ristin Veripalvelun ylläpitämälle Kantasolurekisterille. Videossa kerrotaan kantasolurekisteristä, kantasoluluovutuksesta ja luovutusvaihtoehdoista. ... -
2D-grafiikka tasohyppelypeliin
(2019)Opinnäytetyön tarkoituksena oli 2D-grafiikan tuottaminen videopeleihin ja grafiikan erilaisten käyttötarkoituksien tutkiminen. Työssä selvitettiin, kuinka grafiikkaa on tehty jo julkaistuissa videopeleissä ja millaisia ... -
2D-kenttäeditorin kehittäminen Unity-pelimoottorille
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Työn tavoitteena oli kehittää työkalu 2D-pelikenttien luomiseen Unity-pelimoottorille. Tarkoituksena oli rakentaa työkalu olemassa olevan peliprojektin tarpeisiin, ja samalla perehtyä työkalun toiminnallisuuden taustalla ... -
2D-peligrafiikka
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)Insinöörityön tarkoitus oli tutkia grafiikan tuottamista valmiiseen 2D-peliin. Peligrafiikan tekemisessä oli otettava huomioon monia teknisiä ja rajoittavia tekijöitä, joita ilmenee peliprojektissa. Insinöörityössä ... -
2D-pelihahmon visuaalisen muokkaamisen mahdollistaminen
(2019)Insinöörityön tarkoituksena oli tutkia pelihahmon muokkaamisen mahdollistamista videopeleissä keskittyen erityisesti visuaaliseen muokkaamiseen ja sen monipuolisuuteen. Erityishuomiota kiinnitettiin myös 2D-toteutuksiin, ... -
2D-pelimaaston generointi
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)Tässä työssä tutkitaan 2D-pelimaaston generointiin soveltuvia menetelmiä ja tutustutaan olemassaolevien pelien käyttämiin menetelmiin. Tarkoituksena on luoda maastogeneraattori Monster Conflict -peliin. Peli on sivultapäin ... -
2D-pelin tasosuunnittelu
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)Insinöörityön tavoitteena oli tehdä pelaajaa kiinnostava ja viihdyttävä tasosuunnittelu 2D-peliin. Työssä selvitettiin, mitä tasosuunnittelu on, millä tavalla se toteutetaan ja voidaanko teoriaan pohjautuvilla tasopohjamalleilla ... -
3 Applications for Visually Impaired
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)This thesis describes an attempt to create 3 applications for smartphone to aid visually impaired. The applications should be able to guide a blind person in our modern environment. The purpose of this study was to see ... -
360-panoraamat osana virtuaalikampusta
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)Insinöörityössä tutkittiin 360-panoraamojen kuvaamista järjestelmäkameralla ja automatisoidulla panopäällä sekä kuvausprosessin optimoimista. Insinöörityön pääasiallinen tavoite oli kehittää 360-teknologiaa hyödyntävä ... -
360-teknologian hyödyntäminen virtuaalikampuksen toteuttamisessa
(2019)Insinöörityössä tutkittiin 360-teknologiaa osana virtuaalikampuksen toteutusta. 360-teknologia on jatkuvasti kehittyvä tekniikan ala, jonka käyttö on lisääntynyt virtual reality- eli VR-teknologian suosion myötä. Työn ... -
360-videon julkaiseminen
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)Insinöörityön tarkoituksena oli 360-videoiden tuottamiseen tarkoitettujen työkalujen tutkiminen ja tuotantojärjestelmän hankinta ja käyttöönotto. Tarkoituksena oli saada toimiva 360-videoiden julkaisemiseen ... -
360-ympäristö
(2021)Insinöörityöni tavoitteena oli selvittää 360-ympäristön käyttöä Espoon Viherlaakson alakoulussa ja luoda käyttöohjeita Pandoras Box Manager -ohjelman käytöstä 360-ympäristössä. Työssäni selvitän, miten 360-ympäristöä ... -
360°-video ja tilaääni
(2019)Insinöörityön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa 360°-video ja sen tilaääni eli monikanavainen äänentoisto sekä perehtyä tarkemmin 360°- ja tilaäänituotantoon. Tavoitteeksi valikoitui 360°-musiikkivideo, jossa ... -
3D - mallien käsittely web - ympäristössä
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Insinöörityön tarkoituksena oli kehittää 3D-mallien visualisointityökalu WebG-tekniikalla ja vertailla WebGL-sovellusten kehitysalustoja ja -ohjelmointikirjastoja. Työ tehtiin ohjelmistoalan yritykselle. Työssä perehdyttiin ... -
3D Camera Tracking for Low-budget Production
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2011)The purpose of the thesis was to find out if there is a free tool for 3D camera tracking and if such exists, to compare it with a commercial counterpart. Additionally, it was investigated whether the chosen tool is suitable ... -
3D Game Development with Unity : A Case Study: A First-Person Shooter (FPS) Game
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)The project was carried out to develop a 3D game that could be used for fun and as an efficient way of teaching. The case of the project was a First-Person Shooting Game which the player had to search the enemies on a ... -
3D mallinnusohjelman työskentelyä tehostavan lisäohjelman toteutus
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Tämä insinöörityö tehtiin MP Soft Oy:lle. Työn tarkoituksena oli kehittää vaihtoehtoinen ohjelma MP Soft Oy:n nykyisen Drive Documents -ohjelman tilalle. Kehitettävällä ohjelmalla tehostetaan Creo Parametric -mallinnusohjelman ...