Haku
Viitteet 1-10 / 21
Me mennään muskariin : Varhaisiän musiikinopetusta erityistarpeisille lapsille
(2020)
Kehitän opinnäytetyössäni musiikkileikkikouluopetusta tarjoamalla erityistarpeisille lapsille heidän omista tarpeistaan kumpuavaa varhaisiän musiikinopetusta. Pohdin omaa ikäryhmäänsä hitaammin ja heikommin oppivien alle ...
Mikä siinä on kun sitä nuottia ei osata lukea? : Yhtyeopetus nuotinlukuharjoittelun välineenä rytmimusiikin ammattiopiskelijoille
(2021)
Esittelen opinnäytetyössäni nuotinluvun ryhmäopettamiseen kehittämääni materiaalia ja kahdelle Pop & Jazz Konservatorion ammattiopiskelijoista koostuvalle ryhmälle pitämääni opetuskokeilua. Tavoitteena oli kehittää materiaalia ...
”Siinähän muuttui tosi radikaalisti tosi paljon” : Opetussuunnitelmauudistus Länsi-Uudenmaan musiikkiopistossa 2017–2018
(2021)
Musiikkioppilaitoksissa otettiin syksyllä 2018 käyttöön uudet opetussuunnitelmat, jotka perustuvat Opetushallituksen vuonna 2017 antamiin Taiteen perusopetuksen opetussuunnitelman perusteisiin. Tämä ops-uudistus johdatteli ...
Musiikkiteatteriproduktiot musiikkiopistoissa : Kuinka nyhjätä tyhjästä, tehdä oravannahkakauppaa ja innostaa ihmisiä
(2021)
Opinnäytetyöni aiheena ovat musiikkiteatteriproduktiot ja niiden tekeminen musiikkiopistoissa. Lähtökohtana työhön oli kysymys siitä, miksi niin harva musiikkiopisto on tehnyt musiikkiteatteriproduktioita ja kuinka yhä ...
Uudistuva opettajuus ja sisäisen motivaation tukeminen
(2021)
Maailman muuttuessa myös odotukset opettajuutta kohtaan ovat muuttuneet. Yrittäessäni hahmottaa näitä odotuksia nousi kysymys: Mitä kaltaiseni opettaja voi tehdä tukeakseen oppilaan sisäistä motivaatiota? Tässä opinnäytetyössä ...
Informaaliin oppimiseen kannustamisen mahdollisuudet musiikkiopistoympäristössä: Tapaustutkimus 9–15-vuotiaiden piano-oppilaiden ryhmäharjoittelusta
(2020)
Klassisen pianonsoiton opiskelu musiikkiopistossa voi nykyisellään tarkoittaa yksilö- tai ryhmätunteja. Kummassakin tapauksessa oppiminen on opettajajohtoista, eikä luokkahuoneen tiedollinen epäsymmetria kannusta oppilasta ...
Muskariopeksi Kaliforniaan : Oppijalähtöisen musiikkileikkikoulun vieminen toiseen kulttuuriin erilaisten odotusten keskelle
(2020)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli pohtia, miten oppijalähtöistä varhaisiän musiikkikasvatusta voitaisiin viedä alueelle, jossa sitä ei vielä ole laajemmalla tasolla. Työni rajautui tarkastelemaan sitä, miten suomalainen ...
Sano se säveltäen! : Säveltämisen pedagogiikan kehittämishankkeen toteutus Savonlinnan Musiikki- ja Tanssiopistossa lukuvuotena 2019 – 2020
(2021)
Tutkimukseni käsittelee järjestämäni säveltämisen pedagogiikan koulutushankkeen vaikuttavuutta Savonlinnan Musiikki- ja Tanssiopiston arkeen ja toimintakulttuuriin. Koulutusprojekti kesti lukuvuoden 2019–2020, ja siihen ...
Liiku, leiki ja pidä lystiä! : Työkaluja soitonopetuksen tueksi
(2021)
Tässä opinnäytetyössäni tutkimustehtäväkseni nousi, kuinka luoda soitonopetukseen materiaalia, joissa voin hyödyntää varhaisiän musiikkikasvatuksen työtapoja oman instrumentin harjoittelun rinnalla. Aihe nousi pohdinnasta, ...
Kolmijako-opetus: Uusi malli soittotuntien aikataulutukseen
(2019)
Kolmijako-opetus on kehittämäni soitonopetuksen malli, jossa soittotunti on jaettu kolmeen eri osaan: tunnin aloitukseen, itsenäisen työskentelyn vaiheeseen sekä palautteeseen. Soittotunnin jakaminen kolmeen osaan luo sille ...