Haku
Viitteet 1-10 / 31
"Olis kiva tuoda itseään enemmän musiikkiin" : Pianoetydejä oman soundin etsimiseen
(2021)
Opinnäytetyössäni esittelen jazzpianisteille oppimateriaaliksi säveltämäni kuusi etydiä. Etydini opettavat jazzin keskeisiä elementtejä, edistävät opiskelijan itseohjautuvaa opiskelua, ohjaavat häntä etsimään omaa soundiaan ...
Uudistuva opettajuus ja sisäisen motivaation tukeminen
(2021)
Maailman muuttuessa myös odotukset opettajuutta kohtaan ovat muuttuneet. Yrittäessäni hahmottaa näitä odotuksia nousi kysymys: Mitä kaltaiseni opettaja voi tehdä tukeakseen oppilaan sisäistä motivaatiota? Tässä opinnäytetyössä ...
7–12-vuotiaiden bändiryhmän ohjaaminen : Opettaja bändiryhmän ohjaajana
(2021)
Opinnäytetyössäni tutkin haastattelujen ja alan lähdekirjallisuuden pohjalta, miten 7–12-vuotiaiden bändiryhmää ohjataan. Tarkennan opinnäytetyöni tavoitetta seuraavilla kysymyksillä: Miten opettaja voi tukea oppijalähtöistä ...
Visuaalisten keinojen hyödyntäminen viulunsoiton alkeisopetuksessa
(2021)
Opinnäytetyössäni tarkastelen viulunsoiton alkeisopetukseen sopivia visuaalisia keinoja. Tutkin, miten visuaaliset opetuskeinot voivat vaikuttaa viulunsoiton oppimiseen ja opettamiseen, ja miten ja millaisissa opetustilanteissa ...
Sävellajiajattelun korostaminen pop/jazz-musiikin teoriaopetuksessa : metodi ja työtavat V7 asteen rikastuttamiseksi
(2023)
Opinnäytetyöni aihe sävellajiajattelua korostavasta teoriaopetuksesta perustuu havaintooni teoriaoppilaiden usein puutteellisesta sävellajien hallitsemisesta. Tämä paljastuu kun harmoniassa siirrytään käsittelemään sävellajien ...
Laulunopettaja somessa, some laulunopettajana: sosiaalisen median pedagoginen merkitys laulamisen oppimisessa
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laadullisia menetelmiä käyttäen selvittää, millainen merkitys sosiaalisesta mediasta löytyvällä kaikille saatavilla olevalla ilmaisella laulupedagogisella sisällöllä on sitä tuottaville ...
Oppijan kokemus ja kehitys Atem–Tonus–Ton® -metodissa: näkökulma kokonaisvaltaiseen laulunopetukseen
(2023)
Opinnäytetyössäni tutkin oppijan kehityksen havainnollistamista kokonaisvaltaisessa Atem-Tonus-Ton -metodissa. Pohjustan tutkimustani kuvaamalla Atem–Tonus–Ton -metodia, sen käsitteistöä ja filosofiaa. Vertaan Atem–Tonus–Ton ...
Buzzzz : Kuinka opettaa buzz stroke roll -virvelitekniikkaa eri tasoisille oppijoille
(2019)
Tämän opinnäytetyön pohjalla ovat omat havaintoni buzz roll -ilmiöstä ja sen toimintamekanismeista. Näiden huomioiden perusteella olen pyrkinyt sanallistamaan buzz rollin perusmekaniikkaa sekä pohtimaan keinoja buzz rollin ...
Luovuus voimistuu : Luovuuden ulottuvuuksia oppimisen, organisaation ja johtamisen näkökulmista
(2021)
The purpose of this research was to increase the understanding of the different dimensions of creativity and what opportunities creativity provides for the development of individual and organisations.
I am interested ...
Rumpufillejä aloittelijoille
(2020)
Tämä opinnäytetyö on tutkimus- ja kehittämistyö, jonka tarkoitus on parantaa aloittelijoille suunnattujen rumpufilliharjoitteiden pedagogista laatua. Oma kiinnostukseni projektiin syntyi sekä oman oppimisen että opettamisen ...