Haku
Viitteet 1-10 / 20
Vuorovaikutus laulunopettajan työssä : Kehittämistyö
(2021)
Tämän päivän työelämän haasteet erityisesti kasvatuksen ja koulutuksen alalla tuovat vuorovaikutustaitojen hallitsemisen vahvasti esille. Tässä kehittämistyössäni tarkastelen pop- ja jazzlaulupedagogien käsityksiä ...
Opettaja työnsä kehittäjänä : Säveltämiskasvatusta tutkimassa
(2020)
Halu kehittyä opettajana ajoi minut tutkimaan säveltämiskasvatusta yhtenä musiikin alkeisopettajan työtavoista. Ammatillista kehittymistarvetta edesauttoi ensinnäkin vuonna 2017 uudistuneet Taiteen perusopetuksen ...
Turvallisuuden tunteen rakentuminen leikki-ikäisen lapsen ja ohjaavan aikuisen välillä suhteen alkaessa : Kahden tapauksen tarkastelu John Bowlbyn kiintymyssuhdeteorian valossa
(2021)
Työn tavoitteena on tarkastella leikki-ikäisen lapsen ja ohjaavan aikuisen välillä syntyvää turvallisuuden tunteen rakentumista lapsen psyykkisen ikäkehityksen lähtökohdista ja tarjota varhaiskasvatuksen työntekijälle ...
Improvisointi ja vuorovaikutus musiikissa : Esimerkkiharjoitus soiton yksilöopetusta varten
(2019)
Opinnäytetyöni tavoitteena oli syventää omaa käsitystäni improvisoinnin ja vuorovaikutuksen opettamisesta, lähdekirjallisuutta tutkimalla ja kehittämällä harjoitusta, joka on syntynyt pääosin intuitiivisesti oman improvisointi ...
Pitääkö kaiken olla täydellistä? : Laulajan läsnäolon merkitys esiintyessä
(2020)
Opinnäytetyömme aihe on laulajan läsnäolon merkitys esiintyessä. Pohdimme, miten esiintymistilanteessa mahdollistetaan ja rakennetaan läsnäoloa ja mitkä tekijät vaikuttavat laulajan läsnäoloon. Minkälaiset ...
Sie ja Mie! - Opas lasten ja ikäihmisten osallistavaan musiikkituokioon
(2021)
Opinnäytetyömme käsittelee musiikkia ja taiteen soveltavaa käyttöä sukupolvien kohtaamisen välineenä. Kohderyhmäksi olemme valinneet lapset ja ikäihmiset, erityisesti päiväkodit ja palvelukeskukset. Olemme luoneet oppaan, ...
"Näyttää esimerkillä ja nauraa" : Sanaton ohjaaminen 3–5-vuotiaiden lasten muskarissa
(2020)
Opinnäytetyön tarkoitus oli jäsentää 3-5-vuotiaiden lasten kanssa käytettäviä ohjaustapoja muskarissa. Ohjaustavoissa keskityin muuhun kuin sanalliseen ohjaamiseen. Selvitin haastattelujen ja observointien avulla, miten ...
Muistojen musiikkia: Musiikillisia muistoja etsimässä
(2019)
Kehittämisprojektissani testasin uudenlaista musiikillista työpajatoimintaa. Tutkin, pystynkö luovana muusikkona herättämään kuulijoissa tunnekokemuksia ja muistikuvia vanhoja tuttuja iskelmiä ja ikivihreitä uudella tavalla ...
Coverkeikan hurmos : Beatwaven riveissä havaittuja menestystekijöitä
(2020)
Opinnäytetyössäni kartoitan hyväksi havaitsemiani toimintatapoja coverkeikoilla. Pohdin, kuinka kehittää bändiä niin, että sen ura jatkuu mahdollisimman pitkään. Mistä hyvä keikka syntyy? Kuinka luoda hurmos? ...
Syli täynnä musiikkia - sävellyksiä varhaisen vuorovaikutuksen tueksi
(2022)
Opinnäytetyöni tarkastelee sävellysmatkaa, jonka myötä syntyi kahdeksan laulun kokonaisuus ”Syli täynnä musiikkia”. Olen säveltänyt laulut varhaisen vuorovaikutuksen tueksi ja niitä voi käyttää myös vauvamuskariryhmissä. ...