Haku
Viitteet 1-7 / 7
Buzzzz : Kuinka opettaa buzz stroke roll -virvelitekniikkaa eri tasoisille oppijoille
(2019)
Tämän opinnäytetyön pohjalla ovat omat havaintoni buzz roll -ilmiöstä ja sen toimintamekanismeista. Näiden huomioiden perusteella olen pyrkinyt sanallistamaan buzz rollin perusmekaniikkaa sekä pohtimaan keinoja buzz rollin ...
Tauottamisella kohti parempaa harjoittelua : Risto Skrikbergin intervalliharjoituksen soveltaminen eri instrumenteilla harjoitteluun
(2021)
Opinnäytetyöni käsittelee rumpupedagogi Risto Skrikbergin esittelemään intervalliharjoitukseen pohjautuvan tauotusmenetelmän soveltamista eri instrumenttien harjoitteluun. Metodissa pidetään lyhyitä taukoja harjoittelun ...
Vahvistusoppimisen hyödyntäminen tekoälyn kehityksessä
(2022)
Insinöörityön päätarkoituksena oli kehittää vahvistusoppimisen avulla uskottava ammuntapelin tekoäly Unreal Engine 5 -pelimoottorille hyödyntäen ML-Agents-työkalupakin säteellä havainnointimenetelmää. Tavoitteena oli parempi ...
Työpajan pelillistäminen : luovan ongelmanratkaisuprosessin fasilitointi pelillistetyllä menetelmällä
(2021)
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö, jolla pyritään luomaan työkaluja pelillistämisen soveltamiseksi työpajatyöskentelyssä. Tilaajan, Euroopan Sosiaalirahaston rahoittaman Creathon -hankkeen tavoite on kehittää kulttuurialalla ...
Ohjaajan työtapojen arviointi : aikuisten kehitysvammaisten musiikkiryhmä
(2023)
Opinnäytetyössäni tutkin aikuisten kehitysvammaisten musiikkiryhmän ohjaamista. Minkälainen musiikillinen sisältö innostaa aikuisia kehitysvammaisia osallistumaan? Miten käytän varhaisiän musiikkikasvatuksen työtapoja? ...
Musikaalinen minä!: miten soitonopettaja voi tukea esiopetusikäisen lapsen yksilöllistä lahjakkuutta.
(2023)
Opinnäytteeni käsittelee 5–6-vuotiaiden lasten soitonopetusta. Pohdin opinnäytetyössä seuraavia kysymyksiä: Mitä musikaalisuus on? Miten lapsen yksilöllistä lahjakkuutta voi tukea? Millaiset luonteenvahvuudet ovat suotuisia ...
Proseduraalinen mallintaminen 3D-tuotannossa : porrastyökalun luonti Houdini-ohjelmalla
(2023)
3D-tuotannon toteutus on aina sisältänyt proseduraalisia ominaisuuksia 3D-malleja tehdessä. Tässä opinnäytetyössä keskitytään tutkimaan noodipohjaista proseduraalista mallintamistekniikkaa. Sen avulla voidaan luoda työkalu, ...