Haku
Viitteet 1-10 / 11
Jälkikäsittelytehosteet pelikehityksessä
(2020)
Insinöörityön tarkoituksena oli perehtyä Unity-pelimoottorin jälkikäsittelyn työkalujen asennukseen, erilaisiin renderöintipolkuihin ja asennettujen jälkikäsittelyn työkalujen ominaisuuksiin, rajoitteisiin ja asetuksiin. ...
Pelaajan ohjaaminen yksinpeleissä valojen ja värien avulla
(2019)
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi erinäisiä metodeja, joita käytetään pelaajan ohjaamiseen videopeleissä. Paino on valossa ja väreissä, ja niitä lähestytään analysoimalla aluksi ihmisen havainnointi- ja kognitiivisia ...
Vahvistusoppimisen hyödyntäminen tekoälyn kehityksessä
(2022)
Insinöörityön päätarkoituksena oli kehittää vahvistusoppimisen avulla uskottava ammuntapelin tekoäly Unreal Engine 5 -pelimoottorille hyödyntäen ML-Agents-työkalupakin säteellä havainnointimenetelmää. Tavoitteena oli parempi ...
Työpajan pelillistäminen : luovan ongelmanratkaisuprosessin fasilitointi pelillistetyllä menetelmällä
(2021)
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö, jolla pyritään luomaan työkaluja pelillistämisen soveltamiseksi työpajatyöskentelyssä. Tilaajan, Euroopan Sosiaalirahaston rahoittaman Creathon -hankkeen tavoite on kehittää kulttuurialalla ...
Pelien kehittäminen nuorisotyön kentälle
(2022)
Pelit ja pelillisyys ovat yksi nuorisotyön työkaluista, ja ne ovat viime vuosina nousseet monen hankkeen keskeisiksi teemoiksi. Yksi näistä hankkeista on Lasten ja nuorten säätiön Mahdolliset Maailmat -hanke, jossa kehitetään ...
VR-pelien käyttöliittymä : käyttökokemuksen suunnittelu
(2022)
Kävin läpi työssäni mitä kannattaa huomioida, kun tehdään käyttöliittymää VR:ään. Miten huomioidaan eri pituiset ihmiset ja miten vähennetään liikepahoinvoinnin syntyä. Mitkä ovat ihmisen mukavuus alueet näkökentässä ja ...
Animaatiotekniikat pelimoottorissa
(2021)
Insinöörityössä oli tarkoituksena perehtyä animaation tuotantoprosessiin valmiissa pelimoottorissa. Projekti oli reaaliaikaisen strategiapelin esittelyversio, joka demonstroi animoituja hahmoja ja objekteja pelimaailmassa. ...
Fantasiaroolipelien immersion avustaminen käyttöliittymällä
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena on pohtia miten voidaan avustaa immersion tunnetta digitaalisen fantasiaroolipelin pelaajalle käyttöliittymällä. Opinnäytetyö käy lyhyesti läpi fantasiaroolipelien historiaa ja niiden vaikutusta ...
Matemaattinen mobiilipeli ala-asteikäisille
(2022)
Videopelit ovat yleistyneet ja siirtyneet valtavirran suosioon niin, että lähes jokainen ihminen pelaa jotain. Myös kaikenlaisille pelaajille on kehitetty pelejä. Viihdekäyttöisten pelien menestyksestä huolimatta viihdekäyttöön ...
Lisätyn todellisuuden peli sisätilanavigointisovellukseen
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa kauppakeskukselle sisätilanavigointisovellus, johon on upotettu AR-peli. AR (augmented reality) eli lisätty todellisuus tarkoittaa digitaalisesti tuotettua sisältöä, jota voidaan ...