Haku
Viitteet 1-10 / 14
Varhaiskasvatushenkilöstön työhyvinvointi asiakastyön laadun tukena
(2019)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää päiväkodeissa työskentelevien varhaiskasvatushenkilöiden kokemuksia työhyvinvoinnista tarkastelemalla muutamia eri Helsingin kaupungin varhaiskasvatusyksikköjä. Opinnäytetyössä ...
Moniammatillisuuden kehittämisen mahdollisuudet HyMy-kylän simuloidussa oppimisympäristössä opiskelijan näkökulmasta
(2021)
Huippuammattilaisen työelämätaidoista moniammatillisuus on yksi työelämän keskeisimpiä taitoja ja tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kartoittaa Metropolian HyMy-kylässä toimivien opiskelijoiden kokemusta omasta ...
PUTKI-johtamismallin yhteiskehittäminen dialogin ja osallisuuden keinoin : toiminnallinen kehittämistyö Helsingin Seniorisäätiössä
(2023)
Tämä opinnäytetyö on osallistava toimintatutkimuksellinen kehittämistyö, joka tehtiin Helsingin Seniorisäätiölle. Kehittämistyössä kehitettiin Helsingin Seniorisäätiön PUTKI-johtamismallia ja se toteutettiin Helsingin ...
Monikielisten asiakkaiden palveluohjauksen kehittäminen Helsingin kaupungin varhaiskasvatuksessa: perheiden kokemuksia palveluista
(2023)
Helsingin kaupungin varhaiskasvatuksessa on syksystä 2021 alkaen toiminut keskitetty palveluohjaus, jonka vastuulla on lasten varhaiskasvatushakemusten käsittely ja varhaiskasvatuspäätökset. Palveluohjauksesta saa myös ...
HyMy-Kylän Pysäkin kynnyksen madaltaminen : integroiva kirjallisuuskatsaus
(2022)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tuottaa tietoa Metropolia Ammattikorkeakoulun Hyvinvointia Myllypurosta -kylän matalan kynnyksen Pysäkki-sosiaalineuvontapisteen toiminnan kehittämistä varten integroivan kirjallisuuskatsauksen ...
Luovuus tunnekasvatuksen tukena : tunnekasvatusta varhaiskasvatuksessa
(2022)
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä Helsingin kaupungin päiväkoti Klaaran kanssa, kohderyhmänä esiopetusryhmä Pörriäiset. Opinnäytetyön aiheena on tunnekasvatus varhaiskasvatuksessa luovia menetelmiä ...
Toiminnanjohtajien dialogisuuden vahvistaminen osana nuorisopalveluiden johtamisjärjestelmän arviointia
(2022)
Tässä opinnäytetyössä selvitettiin Helsingin kaupungin kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan nuorisopalveluiden johtamisen ja johtamisjärjestelmän toimivuutta, sekä kehittämiskohteita. Sen tarkoituksena oli kuunnella ...
An anti-racism approach to early childhood education and care : Perspectives on racism from ECEC teachers and child care workers
(2021)
This qualitative research-based thesis aimed to gain knowledge about anti-racist practices in early childhood education and care in two English private kindergartens in Finland and to lay a foundation for future anti-racist ...
Yrityskylän materiaalit tukemaan erilaisia oppijoita: tarkkaavaisuus ja toiminnanohjaus haasteiden huomioiminen oppimateriaaleissa
(2023)
Moni lapsi tarvitsee oppimiseensa tukea ja erityisen tuen tarpeen oppilaiden määrä on kasvanut tasaisesti. Tästä syystä myös Yrityskylä Alakoulussa on havahduttu oppimateriaalien muutostarpeeseen. Tähän tarpeeseen lähdettiin ...
Varhaiskasvattajien näkemyksiä yhteisöohjautuvuudesta : yhteisöohjautuvuus työyhteisön kehittämisen tukena
(2023)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää varhaiskasvattajien näkemyksiä yhteisöohjautuvuudesta ja sen merkityksestä varhaiskasvatustyössä. Opinnäytetyön työelämänkumppanina toimi Järvenpään kaupungin varhaiskasvatuksen ...