Haku
Viitteet 1-10 / 44
Total Portfolio for Public Services : How to Prepare Existing Public Services for a Turnaround to a Life-events Triggered Proactive Ecosystem
(2020)
Public services have primarily been managed with the same principles as first described in the 18th century by a French economist, Jacques de Gournay, the inventor of bureaucracy. These principles originally introduced ...
Wsdl2OpenApi: SOAP-rajapintakuvauksen muuntaminen OpenAPI-määrittelyksi
(2021)
Tässä insinöörityössä tutustutaan SOAP- ja REST-rajapintakuvauksiin sekä esitellään Wsdl2OpenApi-niminen työkalu. Wsdl2OpenApi on Maven-liitännäinen, joka muuntaa WSDL- ja XSD-tiedostoilla kuvatun SOAP-rajapinnan OpenAPI ...
Verkkotilaussovellus ravintolalle
(2021)
Insinöörityössä perehdyttiin erilaisiin verkkotilaussovelluksiin ja verkkotilaussovellusten toteutustapoihin. Työn tarkoituksena oli luoda ravintolalle konsepti omasta natiivista tilaussovelluksesta, jota voitaisiin käyttää ...
Syvyyssuuntainen puolustus – Suurin uhka tulee sisältä
(2021)
Syvyyssuuntainen puolustus (Security in Depth) on suojausmenetelmä, jolla yritys voi vähentää yrityksen toimintaan kohdistuvia turvallisuusriskejä. Tämän tutkielman tarkoituksena on selvittää yrityksen syvyyssuuntaista ...
Vikatilaseurannan kehittäminen lääkkeiden koneellisen annosjakelun tuotannossa
(2021)
Insinöörityön tavoitteena oli kehittää vikatilaseuranta lääkkeiden koneellisen annosjakelun tuotantoon. Vikatilaseuranta luo tarkan kuvan tuotannossa ilmenneistä vikatilanteista, parantaa vikojen tuntemusta sekä mahdollistaa ...
Sopimustietokannan hallintatyökalun React Native -prototyyppi
(2021)
Insinöörityössä perehdyttiin mobiilisovelluksen prototyypin kehittämiseen ja sen teknologioihin ja tehtiin prototyyppi React Native -kehitysympäristössä. Prototyypin ideana oli toimia sopimustietokannan hallintatyökaluna. ...
Tasohyppelypeli
(2020)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää tasohyppelypeli Unity-pelimoottoria apuna käyttäen ja oppia yleisesti pelinkehitysprosessista. Työssä verrattiin indie-pelien eroavaisuuksia AAA-peleihin ja analysoitiin, millä eri ...
Sovelluksen käyttöönottaminen pilviympäristössä koodipohjaisesti
(2024)
Insinöörityössä tutkittiin sovelluksen käyttöönottamista pilviympäristössä koodipohjaisesti. Työn aikana tutustuttiin siihen, kuinka sekä sovellus että siihen liittyvä infrastruktuuri pystyttiin käyttöönottamaan pilviympäristössä ...
Sosiaalisten ominaisuuksien suunnittelu massiivimoninpeleihin
(2021)
Insinöörityön tarkoituksena oli tutkia sosiaalisten ominaisuuksien merkitystä ja hyötyjä massiivimoninpeleissä. Työssä tarkasteltiin, kuinka sosiaaliset ominaisuudet ovat kehittyneet ensimmäisen ja toisen sukupolven ...
Kypsyysmallin suunnittelun kehittäminen
(2020)
Kypsyysmallin avulla organisaatio saa ymmärryksen, mikä on sen tämänhetkinen tilanne ja mitkä ovat seuraavat kehitystavoitteet. Ne mahdollistavat eri vaatimus- ja kypsyystasojen käytön ja antavat selkeän numeerisen ja ...