Haku
Viitteet 1-10 / 34
"Olis kiva tuoda itseään enemmän musiikkiin" : Pianoetydejä oman soundin etsimiseen
(2021)
Opinnäytetyössäni esittelen jazzpianisteille oppimateriaaliksi säveltämäni kuusi etydiä. Etydini opettavat jazzin keskeisiä elementtejä, edistävät opiskelijan itseohjautuvaa opiskelua, ohjaavat häntä etsimään omaa soundiaan ...
Uudistuva opettajuus ja sisäisen motivaation tukeminen
(2021)
Maailman muuttuessa myös odotukset opettajuutta kohtaan ovat muuttuneet. Yrittäessäni hahmottaa näitä odotuksia nousi kysymys: Mitä kaltaiseni opettaja voi tehdä tukeakseen oppilaan sisäistä motivaatiota? Tässä opinnäytetyössä ...
7–12-vuotiaiden bändiryhmän ohjaaminen : Opettaja bändiryhmän ohjaajana
(2021)
Opinnäytetyössäni tutkin haastattelujen ja alan lähdekirjallisuuden pohjalta, miten 7–12-vuotiaiden bändiryhmää ohjataan. Tarkennan opinnäytetyöni tavoitetta seuraavilla kysymyksillä: Miten opettaja voi tukea oppijalähtöistä ...
Visuaalisten keinojen hyödyntäminen viulunsoiton alkeisopetuksessa
(2021)
Opinnäytetyössäni tarkastelen viulunsoiton alkeisopetukseen sopivia visuaalisia keinoja. Tutkin, miten visuaaliset opetuskeinot voivat vaikuttaa viulunsoiton oppimiseen ja opettamiseen, ja miten ja millaisissa opetustilanteissa ...
Sävellajiajattelun korostaminen pop/jazz-musiikin teoriaopetuksessa : metodi ja työtavat V7 asteen rikastuttamiseksi
(2023)
Opinnäytetyöni aihe sävellajiajattelua korostavasta teoriaopetuksesta perustuu havaintooni teoriaoppilaiden usein puutteellisesta sävellajien hallitsemisesta. Tämä paljastuu kun harmoniassa siirrytään käsittelemään sävellajien ...
Laulunopettaja somessa, some laulunopettajana: sosiaalisen median pedagoginen merkitys laulamisen oppimisessa
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laadullisia menetelmiä käyttäen selvittää, millainen merkitys sosiaalisesta mediasta löytyvällä kaikille saatavilla olevalla ilmaisella laulupedagogisella sisällöllä on sitä tuottaville ...
Oppijan kokemus ja kehitys Atem–Tonus–Ton® -metodissa: näkökulma kokonaisvaltaiseen laulunopetukseen
(2023)
Opinnäytetyössäni tutkin oppijan kehityksen havainnollistamista kokonaisvaltaisessa Atem-Tonus-Ton -metodissa. Pohjustan tutkimustani kuvaamalla Atem–Tonus–Ton -metodia, sen käsitteistöä ja filosofiaa. Vertaan Atem–Tonus–Ton ...
Oppia leikin varjolla : Jousivalmut orkesteripolun alussa
(2021)
Syksyllä 2020 sain ohjattavakseni ensimmäisen vuoden oppilaista koostuvan jousiryhmän. Tällaista ryhmää ei musiikkiopistossamme vielä ollut ja sain vapaat kädet lähteä toimintaa suunnittelemaan ja toteuttamaan. Tämän ...
Säveltäminen osana musiikin hahmotusaineiden oppimista : Tonaalisen musiikin sävellysapplikaatio: Tomusäppi
(2021)
Olemme kehittäneet Metropoliassa ohjelmointia opiskelevan Otto Kupiaisen kanssa verkkosivun, jonka avulla tehdään lyhyitä tonaalisia sävelmiä. Verkkosivun, joka löytyy osoitteesta www.tomusäppi.fi, tavoitteena on harjoitella ...
Ensihuumasta pitkään suhteeseen: Onboarding verkkoliiketoiminnassa
(2019)
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Rockway-verkkopalvelu. Yritys tarjoaa videomuotoista musiikkiopetusta eri soittimille ja eri tasoisille harrastajille.
Työn tarkoituksena oli selvittää, kuinka voitaisiin parantaa uusien ...