Haku
Viitteet 1-10 / 56
Ajanhallinnan kokemuksen mahdollisia vaikutuksia digitaaliseen tuotesuunnittelutyöhön
(2019)
Opinnäytetyössä tarkasteltiin ajanhallinnan kokemuksen mahdollisia vaikutuksia opinnäytetyön tekijän digitaaliseen tuotesuunnittelutyöhön kokeilemalla eri ajanhallintamenetelmiä.
Digitaalinen tuotesuunnittelu on ...
Design Sprint palvelumuotoilun prosessissa : Mikä lopulta määrittää suunnittelukehyksen sisällöt?
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, soveltuuko Jake Knappin ja Google Venturesin luoma suunnittelukehys Design Sprint sellaisenaan osaksi palvelumuotoilun prosessia. Tutkimuksessa kartoitetaan myös, millaisia ...
Ekologinen verkkopalvelusuunnittelu : Ympäristövastuullisuus suunnittelijan työssä
(2021)
Opinnäytteen tarkoituksena on tarkastella käyttökokemussuunnittelijan roolia ympäristövastuullisuuden näkökulmasta suomalaisessa verkkopalvelusuunnittelussa. Tutkimuksen aiheen suuntaaminen ekologisuuteen syntyi kirjoittajan ...
Reaaliaikaisien efektien luonti pelihahmon taisteluliikkeille
(2021)
Opinnäytetyön tarkoituksena ja tavoitteena on selvittää sekä analysoida, kuinka kuvanrakentamisen teorian osia käytetään hyödyksi pelihahmon iskujen reaaliaikaisien efektien suunnittelussa. Muotoja, valööreitä ja väriä ...
Unity UI:lla toteutetun käyttöliittymän skaalauksen ongelmia ja ratkaisuja: Case The Walking Dead: Our World -mobiilipeli
(2019)
Opinnäytetyössä käsitellään Unity UI -työkaluilla toteutettujen käyttöliittymien skaalautumisesta eri resoluutioisille mobiililaitteille syntyviä ongelmia ja niiden ratkaisuja. Työn tavoite oli pyrkiä ongelmia ja niiden ...
Videopelituotannon vaiheet konseptista lopulliseen tuotteeseen : Case “Morbid -The Seven Acolytes”
(2021)
Opinnäytetyön aiheena on videopelin kehityksen vaiheet konseptoinnista lopullisen pelituotteen tuotantoon. Tässä käydään läpi videopelin suunnittelun eri osa-alueita teoreettiselta pohjalta lähteisiin viitaten ja näytetään, ...
Vaaleanpunainen luontokirja : Lasten kuvakirjan ominaispiirteiden hyödyntäminen tietoteoksessa
(2021)
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee kirjakonseptin suunnittelua lasten tietokirjalle. Työn tavoitteena oli luoda visuaalisesti kiinnostava lasten tietoteos, jossa on hyödynnetty kuvakirjan ominaispiirteitä sekä ...
Miten osallistaa opiskelijat verkkokoulutuksen suunnitteluun?
(2021)
Tutkimuksen aiheena on asiakkaiden osallistamisen tapojen kehittäminen verkkokulutuksen suunnitteluprosessissa. Tutkimuskysymyksenä on: miten osallistaa opiskelijat mukaan verkkokoulutuksen suunnitteluun?
Osallistamisen ...
Pelaajahahmon visuaalinen suunnittelu
(2021)
Tämä opinnäytetyö käsittelee videopelien pelaajahahmojen visuaalista suunnittelua. Työ pyrkii selvittämään, mitä seikkoja pelaajan ohjattavan hahmon suunnittelussa on otettava huomioon, sekä kartoittaa, millaisia yleisiä ...
Kun kissa vie kielen: Eläinsarjakuvaromaanin suunnittelua realismin ja fantasian keinoin
(2021)
Tämä osittain toiminnallinen opinnäytetyö tutkii ja analysoi sarjakuvan visuaalisen tarinankerronnan valikoituja ominaisuuksia. Työn toiminnallinen osuus käsittelee oman sarjakuvaromaanin suunnittelua. Erityisen tarkastelun ...