Haku
Viitteet 1-10 / 16
"Olis kiva tuoda itseään enemmän musiikkiin" : Pianoetydejä oman soundin etsimiseen
(2021)
Opinnäytetyössäni esittelen jazzpianisteille oppimateriaaliksi säveltämäni kuusi etydiä. Etydini opettavat jazzin keskeisiä elementtejä, edistävät opiskelijan itseohjautuvaa opiskelua, ohjaavat häntä etsimään omaa soundiaan ...
Ensiaskeleita laulupolulla : Opettajan kokemuksia pienten lasten laulunopetuksesta.
(2020)
Opinnäytetyössäni tutkin pienten lasten laulunopetusta opettajan näkökulmasta. Työssäni tarkastelen, miten toteuttamani laulusuzukimenetelmään perustuva laulunopetusmuoto toimi käytännössä, miten huomioin lasten iän ...
Sävellajiajattelun korostaminen pop/jazz-musiikin teoriaopetuksessa : metodi ja työtavat V7 asteen rikastuttamiseksi
(2023)
Opinnäytetyöni aihe sävellajiajattelua korostavasta teoriaopetuksesta perustuu havaintooni teoriaoppilaiden usein puutteellisesta sävellajien hallitsemisesta. Tämä paljastuu kun harmoniassa siirrytään käsittelemään sävellajien ...
Mikä avuksi laulajan refluksiin?
(2023)
Tämä opinnäytetyö käsittelee refluksitaudin vaikutuksia lauluääneen. Sen tavoitteena on selvittää, kuinka laulupedagogi voi opetuksessaan ottaa huomioon oppijan refluksitaudin ja miten laulaja voi itse huomioida refluksitaudin ...
Improvisaatioharjoituksia oppijakeskeiseen soitonopetukseen
(2023)
Tässä opinnäytetyössä tarkastelen improvisoinnin opettamista osana soitonopetusta. Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää improvisaatioharjoituksia, joita taiteen perusopetuksessa työskentelevät opettajat voivat käyttää ...
Laulunopettaja somessa, some laulunopettajana: sosiaalisen median pedagoginen merkitys laulamisen oppimisessa
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laadullisia menetelmiä käyttäen selvittää, millainen merkitys sosiaalisesta mediasta löytyvällä kaikille saatavilla olevalla ilmaisella laulupedagogisella sisällöllä on sitä tuottaville ...
Oppijan kokemus ja kehitys Atem–Tonus–Ton® -metodissa: näkökulma kokonaisvaltaiseen laulunopetukseen
(2023)
Opinnäytetyössäni tutkin oppijan kehityksen havainnollistamista kokonaisvaltaisessa Atem-Tonus-Ton -metodissa. Pohjustan tutkimustani kuvaamalla Atem–Tonus–Ton -metodia, sen käsitteistöä ja filosofiaa. Vertaan Atem–Tonus–Ton ...
Rumpufillejä aloittelijoille
(2020)
Tämä opinnäytetyö on tutkimus- ja kehittämistyö, jonka tarkoitus on parantaa aloittelijoille suunnattujen rumpufilliharjoitteiden pedagogista laatua. Oma kiinnostukseni projektiin syntyi sekä oman oppimisen että opettamisen ...
Oppia leikin varjolla : Jousivalmut orkesteripolun alussa
(2021)
Syksyllä 2020 sain ohjattavakseni ensimmäisen vuoden oppilaista koostuvan jousiryhmän. Tällaista ryhmää ei musiikkiopistossamme vielä ollut ja sain vapaat kädet lähteä toimintaa suunnittelemaan ja toteuttamaan. Tämän ...
Oppilas itsensä ohjaajana! : itseohjautuvuuden mahdollistaminen modernissa bassonsoitonoppaassa
(2022)
Opinnäytetyöni on tutkimuksellinen kehittämistyö, joka on suunnittelu- ja toteutusprosessi tulevaa soitonopastani varten. Työni tavoitteena on luoda moderni sähköbasson alkeiden soitonopas, joka on tarpeeksi selkeä ...