Haku
Viitteet 1-10 / 13
"Olis kiva tuoda itseään enemmän musiikkiin" : Pianoetydejä oman soundin etsimiseen
(2021)
Opinnäytetyössäni esittelen jazzpianisteille oppimateriaaliksi säveltämäni kuusi etydiä. Etydini opettavat jazzin keskeisiä elementtejä, edistävät opiskelijan itseohjautuvaa opiskelua, ohjaavat häntä etsimään omaa soundiaan ...
Uudistuva opettajuus ja sisäisen motivaation tukeminen
(2021)
Maailman muuttuessa myös odotukset opettajuutta kohtaan ovat muuttuneet. Yrittäessäni hahmottaa näitä odotuksia nousi kysymys: Mitä kaltaiseni opettaja voi tehdä tukeakseen oppilaan sisäistä motivaatiota? Tässä opinnäytetyössä ...
Sävellajiajattelun korostaminen pop/jazz-musiikin teoriaopetuksessa : metodi ja työtavat V7 asteen rikastuttamiseksi
(2023)
Opinnäytetyöni aihe sävellajiajattelua korostavasta teoriaopetuksesta perustuu havaintooni teoriaoppilaiden usein puutteellisesta sävellajien hallitsemisesta. Tämä paljastuu kun harmoniassa siirrytään käsittelemään sävellajien ...
Laulunopettaja somessa, some laulunopettajana: sosiaalisen median pedagoginen merkitys laulamisen oppimisessa
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laadullisia menetelmiä käyttäen selvittää, millainen merkitys sosiaalisesta mediasta löytyvällä kaikille saatavilla olevalla ilmaisella laulupedagogisella sisällöllä on sitä tuottaville ...
Oppijan kokemus ja kehitys Atem–Tonus–Ton® -metodissa: näkökulma kokonaisvaltaiseen laulunopetukseen
(2023)
Opinnäytetyössäni tutkin oppijan kehityksen havainnollistamista kokonaisvaltaisessa Atem-Tonus-Ton -metodissa. Pohjustan tutkimustani kuvaamalla Atem–Tonus–Ton -metodia, sen käsitteistöä ja filosofiaa. Vertaan Atem–Tonus–Ton ...
Oppia leikin varjolla : Jousivalmut orkesteripolun alussa
(2021)
Syksyllä 2020 sain ohjattavakseni ensimmäisen vuoden oppilaista koostuvan jousiryhmän. Tällaista ryhmää ei musiikkiopistossamme vielä ollut ja sain vapaat kädet lähteä toimintaa suunnittelemaan ja toteuttamaan. Tämän ...
Jäniksen digiloikka : digimateriaalia muskarin lähiopetuksen tueksi
(2021)
Opinnäytetyönäni olen kehittänyt uutta oppimisympäristöä, joka muuttaa oppimiskulttuuria niin, että lähitunneilla opitut laulut ja musiikilliset teemat jatkuvat kotona. Kertaaminen ei perustu muistinvaraiseen oppimiseen ...
Roosa Lingua - laulamalla sisälle vieraaseen kieleen : prosessikuvaus kielilaulujen säveltämisestä
(2022)
Tämä opinnäytetyö tutkii kielen alkeisopetukseen suunnattujen laulujen sävellysprosessia. Kielilaulujen säveltäminen vaatii lapsiyleisön erityisyyden huomioimista alusta lähtien, ja siksi tutkimusprojekti tarkastelee ...
Oppilas itsensä ohjaajana! : itseohjautuvuuden mahdollistaminen modernissa bassonsoitonoppaassa
(2022)
Opinnäytetyöni on tutkimuksellinen kehittämistyö, joka on suunnittelu- ja toteutusprosessi tulevaa soitonopastani varten. Työni tavoitteena on luoda moderni sähköbasson alkeiden soitonopas, joka on tarpeeksi selkeä ...
Suomalaisten laulunopettajien käsityksiä oppijalähtöisyydestä
(2023)
Tutkin opinnäytetyössä suomalaisten laulunopettajien käsityksiä oppijalähtöisyydestä. Oppijalähtöisyys on usein osa opetussuunnitelmia, mutta sen toteutumista käytännössä on tutkittu vähän. Tutkimuksessa pyrin selvittämään, ...