Theseus käyttökatko ma 22.4. klo 12 alkaen. Katko jatkuu 22.4. klo 15 asti ja on koko Theseuksen laajuinen. Lisäksi töiden käsittely ja syöttö on estetty ti 23.4. ainakin klo 12 asti.
Theseus service break from Mon 22.4. at 12:00. The break will last until 15:00 on Mon 22.4. and is Theseus-wide. In addition, processing and uploading of work will be blocked until at least 12:00 on Tue 23.4.
Haku
Viitteet 1-10 / 24
Kotihoidon palvelujen laatu ja asiakastyytyväisyys Espoon kotihoidossa
(2020)
Tulevaisuudessa kotihoidon työhön haasteita tuovat kasvavat asiakasmäärät, uudet asiakasryhmät, asiakkaiden hoitoisuuden lisääntyminen sekä asiakkaiden odotukset palveluista. Painopiste on selviytyä kotona mahdollisimman ...
Videovierailuja koronan aikaan : Helsingin kotihoidon asiakkaiden omaisten kokemuksia omaisliittymästä
(2020)
Opinnäytetyössä tutkittiin Palvelukeskus Helsingin ja Arcturia Oy:n kehittämän omaisliittymän toimivuutta kotihoidon asiakkaiden omaisten näkökulmasta. Videopuheluna toimiva omaisliittymä kehitettiin Helsingin kotihoidon ...
Kehittäjäkumppanuus kotihoidossa : Kotihoidon työntekijöiden näkemyksiä monialaisesta yhteistyöstä
(2020)
Kotihoidon asiakasmäärä kasvaa jatkuvasti. Samanaikaisesti kotihoito kärsii työvoiman puutteesta eikä kotihoito ole ammattilaisten näkökulmasta vetovoimainen työpaikkana. On etsittävä nopeasti ratkaisuja kotihoidon henkilöstön ...
Muistisairaan asiakkaan kuntoutumista edistävä hoitotyö: Osaamisen kehittämistä Helsingin kotihoidossa
(2019)
Valtaosalla kotihoidon asiakkaista on jonkinasteinen muistinalenema. Kotihoidon muistisairaiden toimintakykyisyyden tukeminen on ajankohtainen asia. Hoitotyön ja hoitajien osaamisen kehittämiseksi on suositeltavaa kehittää ...
Palveluntuottajien arvioita Espoon kotihoidon valinnanvapauspilotista
(2019)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa Espoon kotihoidon valinnanvapauspilotin palveluntuottajien arvioita toteutettavan valinnanvapausmallin prosessien sujuvuudesta ja mallin sisällöstä. Prosessien sujuvuuteen kuuluvia ...
Yhteistyössä ikääntyneen hyväksi
(2019)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää työntekijöiden näkemyksiä säännöllisiä kotihoidon palveluja saavien ja lyhytaikaishoitojaksoilla käyvien ikääntyneiden asiakkaiden hyvinvoinnista ja sen tukemisesta yhteistyössä. ...
Kotihoidon RAI osaaminen : RAI:n hyödyntäminen hoitosuunnitelman teossa
(2020)
RAI-järjestelmä (Resident Assessment Instrument) on hoidon laadun ja palveluiden parantamisjärjestelmä. Kotihoidon RAI osaamista ja RAI:n hyödyntämistä hoitosuunnitelman teossa on tutkittu suhteellisen vähän. Tämän ...
Etäkotihoidon yksikön johtamisen kehittäminen Espoon kotihoidossa: Menetelmänä hoitajien kokemuksiin perustuva aivoriihityöskentely
(2021)
Ihmiset elävät koko ajan vanhemmiksi. Tavoitteena on turvata ikäihmisille hyvä ja turvallinen vanhuus mahdollisimman pitkään kotona eläen. Tämä lisää kotihoidon tarvetta entisestään. Ikääntyneiden palvelujen järjestämisen ...
Vetovoimaisuutta onnistuneella rekrytoinnilla : Z-sukupolven kokemuksia kotihoidosta
(2020)
Ikääntyneiden palveluiden kotihoito tarvitsee lisää henkilöstöä eläköityvien lähihoitajien tilalle, mutta nuoret eivät hakeudu kotihoidon rekrytointeihin. Suomalaisen työelämätutkimuksen mukaan tällä hetkellä nuorin ...
Moniammatillinen tiimiharjoittelu kotihoidossa : opiskelijoiden kokemuksia
(2022)
Sosiaali- ja terveydenhuollon ollessa muutosten keskellä nousee yhä tärkeämmäksi huomioida hoitohenkilöstön osaamistarpeet. Moniammatillisuus, palveluiden ja työn kehittäjäosaaminen sekä yhteistoiminnallinen muutososaaminen ...