Haku
Viitteet 1-10 / 144
Me mennään muskariin : Varhaisiän musiikinopetusta erityistarpeisille lapsille
(2020)
Kehitän opinnäytetyössäni musiikkileikkikouluopetusta tarjoamalla erityistarpeisille lapsille heidän omista tarpeistaan kumpuavaa varhaisiän musiikinopetusta. Pohdin omaa ikäryhmäänsä hitaammin ja heikommin oppivien alle ...
Solistisella soittimella yhteisöllisesti : Ryhmän hyödyntämisen keinoja oppimisprosessissa muuttamatta pianon luonnetta instrumenttina
(2020)
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan pianonsoiton ryhmäopetusta yksilön solistisen oppimisen näkökulmasta, ryhmän yhteistä oppimisprosessia hyödyntäen. Työ on tapaustutkimus, jossa on tutkittu kokonaisvaltaista oppimista, ...
Opettaja työnsä kehittäjänä : Säveltämiskasvatusta tutkimassa
(2020)
Halu kehittyä opettajana ajoi minut tutkimaan säveltämiskasvatusta yhtenä musiikin alkeisopettajan työtavoista. Ammatillista kehittymistarvetta edesauttoi ensinnäkin vuonna 2017 uudistuneet Taiteen perusopetuksen ...
Tjolahåpp! Musikens och språkinläriningens symbios: Musikpedagogens erfarenheter av tvåspråkig småbarnsmusikfostran
(2020)
Syftet med mitt slutarbete är att lyfta fram hur ett tvåspråkigt undervisningsmaterial inom småbarnsmusikfostran kan stöda språkinlärningen av ett nytt språk. Genom att utforska forskningsfrågorna skapas en uppfattning om ...
Synth Bass is the New Black: Harjoituksia synabassolle
(2019)
Opinnäytetyöni tarkoituksena on kehittää harjoitusmateriaalia synabasson soittamiseen. Synabassolla tarkoitetaan bassoäänten soittamista syntetisaattorilla. Työn tavoitteena oli valmistaa harjoituskirja, joka sisältää ...
”Nyt harjoitellaan, eikä vikistä!” : Kyselytutkimus Suomen Naiskuoroliiton Louhen jäsenille
(2020)
Opinnäytetyössäni kartoitin Suomen Naiskuoroliiton toisen valtakunnallisen kuoron, Louhen, toimintaa. Koska useat laulajat Louhessa laulavat myös kotipaikkakuntansa kuorossa, tarkoitukseni oli kyselytutkimuksella valottaa ...
Musiikkiteknologian ammatillisen koulutuksen kehittäminen Turun konservatoriossa
(2020)
Opinnäytetyössäni tutkin, minkälaista osaamista työelämä edellyttää musiikkiteknologilta ja miten tätä osaamista voi sisällyttää uusien ammatillisten musiikkialan tutkinnon perusteiden mukaisiin koulutuksen ...
Kehomusiikki ja sen opettaminen
(2020)
Pyrin tässä opinnäytetyössäni määrittelemään, mitä kehomusiikki on ja millaisista asioista sen opettaminen koostuu. Lähestyn kehomusiikkia musiikkikasvatuksen näkökulman lisäksi monialaisesti huomioiden myös kehomusiikin ...
Ja viululla jotain ihanaa: Vapaan säestyksen oppimateriaali viululle
(2019)
Säveltäminen ja improvisointi on nostettu Taiteen perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa (2017) yhdeksi neljästä musiikin arviointialueesta. Soitonopetuksen halutaan siis olevan muutakin kuin nuotinluvun ja valmiiden ...
Informaaliin oppimiseen kannustamisen mahdollisuudet musiikkiopistoympäristössä: Tapaustutkimus 9–15-vuotiaiden piano-oppilaiden ryhmäharjoittelusta
(2020)
Klassisen pianonsoiton opiskelu musiikkiopistossa voi nykyisellään tarkoittaa yksilö- tai ryhmätunteja. Kummassakin tapauksessa oppiminen on opettajajohtoista, eikä luokkahuoneen tiedollinen epäsymmetria kannusta oppilasta ...