Haku
Viitteet 1-10 / 17
Virtuaalitodellisuus ja lisätty todellisuus opetuskäytössä
(2020)
Insinöörityön tarkoituksena oli selvittää virtuaalitodellisuuden ja lisätyn todellisuuden käyttötapoja ja mahdollisuuksia opetuskäytössä.
Insinöörityö koostui kolmesta osuudesta, joista ensimmäisessä perehdyttiin ...
Kosteusmittauksen simulointi virtuaalitodellisuudessa
(2020)
Insinöörityön tarkoituksena oli toteuttaa sisäilmatutkimussimulaattori virtuaalitodellisuutta hyödyntäen. Sisäilmatutkimussimulaattorin ensisijainen tarkoitus on toimia tukena sisäilmaasiantuntijakoulutuksessa.
Sisäil ...
VR-kuntoutuspelit vanhuksille
(2020)
Insinöörityön tarkoituksena oli perehtyä vanhusten toimintakyvyn eri osa-alueisiin ja kehittää uusia innovatiivisia vaihtoehtoja perinteiselle kuntouttamiselle. Tavoitteena oli kehittää monipuolisesti stimuloiva VR-kuntoutuspeli ...
Kaupunkisuunnittelu peliympäristössä
(2019)
Insinöörityön tavoitteena oli selvittää, voisiko virtuaalitodellisuutta ja siihen liittyvää teknologiaa hyödyntää kaupunkien suunnittelussa ja ihmisten osallistamisessa kaupunkisuunnittelussa. Projektin toteutti Metropolia ...
Taideteosten kopiointi virtuaalitodellisuusympäristössä
(2019)
Insinöörityön tavoitteena oli luoda prototyyppi järjestelmästä, jossa pelaaja voi virtuaalitodellisuusympäristössä luoda maalauksia ja patsaita sekä verrata niitä mallikappaleeseen.
Projektin tilaajana oli Critical Charm ...
360°-video ja tilaääni
(2019)
Insinöörityön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa 360°-video ja sen tilaääni eli monikanavainen äänentoisto sekä perehtyä tarkemmin 360°- ja tilaäänituotantoon. Tavoitteeksi valikoitui 360°-musiikkivideo, jossa ...
Tunnelin paloturvallisuuden visualisointi virtuaalitodellisuudessa
(2020)
Insinöörityöprojektina tehtiin pilotti, jonka tarkoituksena oli tutkia virtuaalitodellisuusteknologian mahdollisuuksia ja soveltuvuutta Helsingin länsimetron savunpoistojärjestelmän käyttöönoton koulutuksessa.
Työssä ...
Mallipohja XR-laitteelle
(2021)
Insinöörityössä toteutettiin helposti ladattavissa oleva mallipohja MR- eli mixed reality -laitteelle Unity-pelimoottoria käyttäen. Käyttäjän kannalta tavoitteena oli mahdollistaa yksinkertainen tapa päästä tutustumaan ...
Virtuaalinen turvallisuuskävely taloyhtiössä
(2024)
Insinöörityön tarkoituksena oli luoda visuaalisesti houkutteleva ja helposti ymmärrettävä virtuaalinen turvallisuuskävely taloyhtiölle, joka sisältää interaktiivista informaatiota. Päämääränä oli edistää taloyhtiön ...
Kattava mallipohja virtuaalitodellisuuskehittäjille
(2021)
Insinöörityön tarkoituksena oli kehittää virtuaalitodellisuussovellus, joka määrittää kaikki yleisimmät nykyään käytössä olevat virtuaalitodellisuuslaitteet toimimaan sen kanssa. Työn oli tarkoitus toimia pohjana uutta ...