Haku
Viitteet 1-10 / 88
The Effects of Recession on Finnish Alcohol Consumption : Concentration on brewery industry in comparison to the recession in Finland 1990 - 1993
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2009)
The purpose of this study was to find and answer to a question: How will the economic slowdown affect the Finnish brewery industry and can the results of the recession in the beginning of the 90’s apply today? Finland faced ...
Securities Clearing and Settlement on Ghana Stock Exchange : A Study of an Emerging Stock Market
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2009)
The purpose of this dissertation is to illustrate the securities clearing and settlement on Ghana Stock Exchange in the light of international standards set for these processes. The method used was to survey existing ...
Ympäristöjärjestelmän rakentaminen : Case: Inno Interior Oy
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2009)
Tavoitteena oli rakentaa huonekalualalla toimivalle Inno Interior Oy:lle, joka valmistuttaa tuotteet alihankkijoilla, sertifiointikelpoinen ympäristönhallintajärjestelmä. Yrityksellä ei ollut ympäristösertifikaattia. ...
Työuupumuksen riskikartoitus
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2009)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Vantaan kaupungin kotihoidon yötyöntekijöiden työssä uupumisen riskiä. Työuupumuksella tarkoitetaan pitkäaikaista väsymystilaa ja työn mielekkyyden häviämistä. Teorioiden ...
Verkostomainen liiketoimintamalli
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2009)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli kehittää käytännön liiketoimintamalli perustettavalle konsulttiyritykselle, jonka asiakkaita ovat pääkaupunkiseudulla toimivat pienet ja keskisuuret ICT-yritykset. Liiketoimintamallin ...
Kuluttajien näkemykset elintarvikepakkausten ympäristövaikutuksista : Vihreät elintarvikepakkaukset
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2009)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli saada tietoa siitä, mitä näkemyksiä kuluttajilla on elintarvikepakkausten ympäristöystävällisyydestä. Lisäksi haluttiin selvittää, miten elintarvikepakkausten ympäristövaikutukset näkyvät ...
Stadion Hostelin kioskin prosessien uudistaminen
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2009)
Tutkimuksen tavoitteena oli uudistaa Stadion Hostelin kioskimyynnin prosesseja asiakaslähtöisesti ja kustannustehokkaasti. Uudistettavia prosesseja olivat hankinta, hinnoittelu, tuotevalikoima ja -lajitelma sekä varastoseuranta. ...
Experiential Marketing - Entertaining Events or a Crucial Part of the Marketing Mix?
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2009)
The aim of this study was to examine how experiential marketing can be used to create and manage customer relationships. The main focus was on the paradigm shift in marketing approach from transaction-focused to customer ...
Culture as a part of cross-border M&A deal : a study on the post-deal cultural integration
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2009)
The purpose of this study was to examine the success of cross-border mergers and acquisitions from a cultural standpoint. The study was focused on a theoretical perspectives and research findings on a cross-border merger ...
Using RFID in collecting consumer behaviour data : Case SENSO : An RFID implementation for the apparel industry
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2009)
The purpose of this study was to identify the factors and fundamentals affecting consumer behaviour and understand the reasons behind its development to the 21st century as well as lay-out the visions and characteristics ...