Haku
Viitteet 1-10 / 35
Immersion ja käyttöliittymän suhde videopeleissä
(2020)
Tutkin opinnäytetyössäni videopelien virtuaalisten käyttöliittymien, pelattavuuden ja immersion välisiä suhteita. Immersion tavoite on saada pelaaja kokemaan pelin hahmot, ympäristö ja maailma mahdollisimman todeksi ja ...
Asiakaspalauteprosessin kehittäminen kehitysvammapalveluissa
(2020)
Tämän kehittämistyön tarkoituksena oli laatia asiakaspalautteen prosessikaavio kehitysvammapalveluihin. Kehittämistyön keskeisinä tavoitteina oli asiakaspalautteiden hyödyntäminen työkentällä, sekä asiakasosallisuuden ...
Instrumentation of Distillation Column Using Open-Source Platforms
(2021)
Cyber-physical systems, many claims, are the solution to the never-ending problem of increasing production efficiency in automated industries, and like with many other new technologies, it comes with its own set of challenges ...
Funding Flowchart for game startups in Finland
(Metropolia University of Applied Sciences, 2021)
This publication is a visual aid for understanding the different funding paths available for Finnish game companies with different goals and ambitions. The flowchart is designed to help game companies plan their funding ...
FINPOS-paikannuspalvelun testimittaustulosten analyysi
(2021)
Tämän insinöörityön aiheena oli analysoida Maanmittauslaitoksen (MML) FINPOS-paikannuspalvelun tarkkuutta, luotettavuutta ja tehokkuutta MML:n suorittamien testimittauksien perusteella. Analyysin tavoitteena oli selvittää, ...
Asento kuntoon: Suuhygienistien työergonomiaopas
(2021)
Suuhygienistin työkuvan vaativuudesta johtuen suurimmalla osalla tekijöistä esiintyy tuki- ja liikuntaelimistön vaivoja. Työssä kuormittavat tekijät ovat staattiset asennot, toistuvat kiertoliikkeet ja hienomotoriikkaa ...
Rust web-ohjelmointikielenä
(2020)
Tämän insinöörityön tavoitteena oli selvittää Rust-ohjelmointikielen soveltuvuutta web-ohjelmointiin.
Insinöörityössä käydään läpi web-ohjelmoinnin perusteet sekä Rustin pääominaisuudet.
Lukijalta oletetaan hyvin vähän ...
Sähköurakointiyrityksen perustaminen
(2020)
Insinöörityön tavoitteena oli kerätä yhteen kaikki olennainen tieto, jota sähköurakointiyrityksen perustamiseen vaaditaan ja tarvitaan. Lisäksi tavoitteena oli tutustua yleisesti uuden perustettavan yrityksen yritysmuotoihin, ...
Tietomallintaminen sähkösuunnittelussa
(2020)
Insinöörityön tavoitteena oli tuottaa Äyräväinen Oy:n sähkösuunnitteluyksikölle ohjeistus tietomalliprojekteja varten. Työ voidaan jakaa kolmeen osaan. Ensimmäisessä osassa tarkasteltiin tietomallimaisen suunnitteluprosessin ...
Tiedonlaadun kehittäminen laatujärjestelmillä
(2020)
Tässä opinnäytetyössä tutkimusaiheena oli erilaisten laatujärjestelmien soveltuvuus tiedonlaadun hallintaan. Tavoitteena oli selvittää aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta niiden toiminta ja sen perusteella soveltaa niitä ...