Haku
Viitteet 1-6 / 6
”Parasta on, kun saa keksiä sen kappaleen!” : Oppilaiden säveltämiskokemuksia
(2019)
Tämän opinnäytetyön tarkoitus ei ole tutkia sävellysprosessia ja säveltämistä yleisesti vaan tuoda esiin oppilaiden säveltämiskokemuksia ja käsitellä säveltämistä pedagogisesta näkökulmasta. Annan pedagogisia ehdotuksia ...
Liiku, leiki ja pidä lystiä! : Työkaluja soitonopetuksen tueksi
(2021)
Tässä opinnäytetyössäni tutkimustehtäväkseni nousi, kuinka luoda soitonopetukseen materiaalia, joissa voin hyödyntää varhaisiän musiikkikasvatuksen työtapoja oman instrumentin harjoittelun rinnalla. Aihe nousi pohdinnasta, ...
Klasarilaulaja musiikkituottajana : video klassisen laulajan työnäytteenä
(2023)
Videotallenteiden käyttö osana rekrytointia on yleistynyt digitalisaation myötä myös klassisen musiikin piirissä, joten taltioiminen ja taltioitavana oleminen on nykyään klassiselle laulajalle oleellinen työelämätaito. ...
Jäniksen digiloikka : digimateriaalia muskarin lähiopetuksen tueksi
(2021)
Opinnäytetyönäni olen kehittänyt uutta oppimisympäristöä, joka muuttaa oppimiskulttuuria niin, että lähitunneilla opitut laulut ja musiikilliset teemat jatkuvat kotona. Kertaaminen ei perustu muistinvaraiseen oppimiseen ...
Digitalisaation vaikutus rumpalin työhön: ammattituottajien näkemyksiä rumpuraitojen tuottamisesta ja sessiorumpaleiden käytöstä äänitetuotannoissa
(2023)
Tutkimuksessa käsitellään musiikkiteknologian nopeaa kehitystä ja sen vaikutusta rumpuraitojen tekemiseen ja tuottamiseen länsimaisen valtavirtamusiikin saralla. Tutkimuskysymykset perustuvat sessiorumpalin roolin ...
Klaveristeille kavereita: yhteissoitto piano-opintojen alkuvaiheessa sekä uuden materiaalin testaaminen
(2022)
Käsittelen opinnäytteessäni nuorten piano-oppilaiden yhteissoittomahdollisuuksia musiikkiopistoissa, ja testaan siihen soveltuvaa uutta materiaalia. Yhteissoitto on tärkeää kaikille soitto-oppilaille, mutta sen järjestäminen ...