Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Pitopalvelun tuotteistaminen ja markkinointi, case: Cafe Charlotta

Tiusanen, Anu (2009)

 
Avaa tiedosto
Tiusanen_Anu.pdf (3.406Mt)
Lataukset: 


Tiusanen, Anu
Saimaan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912127752
Tiivistelmä
Opinnäytetyön päätavoitteena oli lahtelaisen yrityksen, Cafe Charlottan, pitopalvelutoiminnan tuotteistamisen ja markkinoinnin kehittäminen. Työn tuotoksina syntyi suunnitelma yrityksen Internet-sivujen pitopalveluosiosta sekä konkreettinen pitopalvelukansio ravintolantiloihin. Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä yrittäjä Marko Leinosen ja Internet-sivujen suunnitteluun erikoistuneen yrityksen Tmi T-J Panttilan kanssa.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin palvelujen tuotteistamista ja markkinointia pitopalvelutoiminnan näkökulmasta. Teoriasta haettiin myös ohjeita visuaalisen
markkinoinnin ja Internet-sivujen suunnitteluun.

Cafe Charlottan Internet-sivujen suunnittelun lähtökohtana pidettiin tuotteistamisessa valittuja asiakassegmenttejä. Sivuille tuli omat osiot yksityisiä tilaisuuksia sekä yritys- ja suurtapahtumia järjestäville asiakkaille. Yksityisiä juhlia järjestäville tarkoitetussa osiossa keskityttiin siihen, että asiakas pystyisi suunnittelemaan oman tilaisuutensa alusta loppuun yhdessä paikassa. Yritystilaisuuksia ja suurtapahtumia järjestäville tarkoitettujen osioiden sisältö pidettiin yksinkertaisempana.
Näissä osioissa keskityttiin referensseihin sekä muihin todisteisiin, joilla pystyttiin kertomaan potentiaalisille asiakkaille palveluiden sisällöstä ja laadusta.

Ravintolatiloihin tulleen pitopalvelukansion tarkoitus oli olla osana Cafe Charlottan toimipaikkamainontaa sekä toimia konkreettisena markkinointiviestinnän välineenä
pitopalvelun myyntityössä. Kansio oli suunnattu potentiaalisille yksityisjuhlia järjestäville asiakkaille.

Opinnäytetyön tavoitteita saavutettiin: Cafe Charlottassa tehtiin tuotteistamista, ja tuloksia saatiin muun muassa moduuliajattelussa. Yrityksen markkinoinnin ja markkinointiviestinnän yhtenäinen suunnittelu aloitettiin Internet-sivuista ja pitopalvelukansiosta. Pitopalvelun tilaamista helpotettiin asiakkaille muun muassa konkretisoimalla ja vakioimalla palveluita sekä Internet-sivuja kehittämällä. Myös henkilökunnan myyntityötä helpotettiin opinnäytetyön toteutuksien myötä, sillä niiden avulla henkilökunta pystyy paremmin konkretisoimaan
asiakkaalle yrityksen tarjoamia palveluja.

Opinnäytetyö oli aloitus Cafe Charlottan jatkuvalle pitopalvelutoiminnan kehittämiselle. Ainoastaan yritys itse voi vaikuttaa siihen, jatketaanko toiminnan säännöllistä kehittämistä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste