Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Hinnoittelukerroin ja katetuoton parantaminen

Pelli, Mira (2013)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Pelli_Mira.pdf (561.4Kt)
Lataukset: 


Pelli, Mira
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053112251
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää tuotteessa käytettävän hinnoittelukertoimen merkitystä eri läpimyyntiasteilla sekä yleisesti brändin vaikutusta hinnoittelun suunnitteluun, kun tuotteen lopullisena myyntipaikkana toimii poistomyymälä.

Tutkimus tehtiin pääasiassa kvalitatiivista eli laadullista menetelmää käyttäen. Lisätutkimuksena tehtiin kaksi teemahaastattelua Yrityksen A työntekijöille. Haastatteluista saatuja tuloksia analysoitiin empiirisessä osassa yhdessä esimerkkituotteiden kanssa.

Tutkimustulokset osoittivat, että hinnoittelutapa ja -kerroin riippuvat täysin yrityksen käyttämistä hinnoittelumenetelmistä. Tutkimuksessa osoitettiin, että suurin ero tuotteen suhteen tehtävissä valinnoissa liittyykin siihen, onko kyseessä brändituote vai ei. Nykypäivänä kuluttajilla on myös entistä laajempi käsitys tuotteiden hintatasosta, jolloin hintakilpailu on yleisesti tiukentunut.

Tuloksista voitiin päätellä, että brändiarvolla on suuri merkitys hinnoittelussa. Sen lisäksi brändin luomat mielikuvat haluttavuudesta ja erottuvuudesta ovat vahvoja tekijöitä ostopäätöksissä. Poistomyymälässä tärkein myynnintekijä on aika ja sen tuotteelle luomat mahdolliset alennuspaineet. Tämän vuoksi hinnoitteluun tulisikin kiinnittää paljon huomiota jo suunnitteluvaiheessa, jotta tuotteiden läpimyynti normaalimyyntipaikassa olisi kauden aikana mahdollisimman hyvä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste