Customer Satisfaction : Case Farm Tourism Ilomäki
Tuomi, Marjo (2009)
Tuomi, Marjo
Vaasan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912157947
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912157947
Tiivistelmä
Tämä tutkimus on tehty Vaasan ammattikorkeakoulun liiketalouden koulutusohjelman päättötyönä. Työn tarkoitus oli selvittää Maatilamatkailu Ilomäen asiakastyytyväisyyttä, palvelun ja tilojen suhteen. Tutkimuksen teoriaosuus käsittelee asiakasta, asiakastyytyväisyyttä, asiakaspalvelua ja asiakassuhdemarkkinoinnin kilpailukeinoja. Empirian aluksi käyn läpi markkinointitutkimuksen teoriaa, jonka jälkeen käydään läpi kyselylomakkeen kysymykset. Tämän jälkeen esitellään tutkimuksen tulokset kysymys kerrallaan. Lopuksi kerron miten teoria on yhteydessä empiriaan ja teen yhteenvedon. Kysely oli jaossa maatilamatkailussa elokuun puolivälistä lokakuun puoliväliin. Vastauksista selvisi, että yrityksen asiakkaat ovat tyytyväisiä pääosin kaikin puolin. Negatiivista palautetta ei juurikaan tullut, positiivista sitäkin enemmän. Erityisesti hyvä palvelu sai kiitosta. Tutkimuksen luotettavuutta tarkasteltiin monesta näkökulmasta reliabiliteetin ja validiteetin avulla. Lopputulos oli, että tutkimuksen reliabiliteettia ja validiteettia voidaan pitää hyvänä.