Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kaikille sopiva hotelli on esteetön : Case Scandic Rovaniemi

Koskela, Minna; Leinonen, Salla (2013)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Koskela_Minna_ja_Leinonen_Salla.pdf (1.202Mt)
Lataukset: 


Koskela, Minna
Leinonen, Salla
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013102216245
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa Scandic Rovaniemi -hotellin esteettömyyden nykytilanne havainnoinnin avulla ja saada kehitysehdotuksia havaintojen pohjalta. Työssä painotetaan asiakaslähtöisyyden toteutumista ja tasa-arvoista palvelua, jotta hotelli olisi soveltuva myös liikuntarajoitteisille henkilöille ja heidän avustajakoirilleen.

Menetelmänä työssämme käytimme osallistuvaa havainnointia. Havainnointi perus-tui havainnointilomakkeeseen, jotka havainnoitsijat täyttivät asioidessaan hotellissa. Tutkimusongelmanamme oli kartoittaa Scandic Rovaniemi – hotellin esteettömyyden tilanne ja selvitimme, kuinka liikuntarajoitteinen henkilö pystyy majoittumaan hotel-lissa itsenäisesti.

Tietoperustassa avaamme käsitteet esteettömyydestä, majoituspalveluista sekä asiakaspalvelusta. Käsittelemme työssämme liikuntarajoitteisuutta, avustajakoirien oikeuksia, rakennusteknillisiä suosituksia sekä lainsäädäntöä. Havaitsimme, että Scandic Rovaniemi -hotelli on halukas panostamaan hotellin esteettömyyteen, mutta heillä ei ole otettu huomioon kaikkia yksityiskohtia. Kartoituksemme mukaan hotel-lissa on erittäin ammattitaitoinen asiakaspalvelu mutta hotellin tiloissa on kehitettä-vää.

Liikuntarajoitteiset asiakkaat ovat yhtä tärkeitä kuin muutkin asiakkaat. Esteettömälle hotellille on kysyntää ja se on erinomainen kilpailuvaltti majoitusliikkeiden keskuu-dessa. Liikuntarajoitteiselle asiakkaalle majoitusliikkeissä asioiminen tuottaa usein haasteita eikä heidän tarpeita ole otettu tarpeeksi huomioon. Pienilläkin muutoksilla voidaan saada aikaan paljon ja parantaa yrityksen asiakaslähtöisyyttä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste