Asiakastyytyväisyystutkimus
Virtanen, Jimmy (2022)
Virtanen, Jimmy
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202201051075
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202201051075
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin asiakastyytyväisyyden nykytilannetta kahdella katsastusasemalla Etelä-Suomessa. Lisäksi työssä laadittiin uusi asiakastyytyväisyyslomake asemille vanhan tilalle. Tyytyväisyyden lisäksi tutkittiin NPS-mittarin avulla asemien asiointikokemuksia.
Tutkimus on tutkimusotteeltaan kvantitatiivinen. Kysely suoritettiin kyselylomaketta hyödyntäen. Tutkimus suoritettiin 18.10.2021–22.10.2021. Vastauksia saatiin kerättyä asema A:lla 59 kappaletta ja asema B:llä 133 kappaletta. Lisäksi asiakastyytyväisyyden nykytilaa selvitettiin olemassa olevien asiakastyytyväisyyskyselystä saatujen palautteiden perusteella.
Vastauksen perusteilla voitiin todeta, että molemmilla asemilla asiakastyytyväisyys on hyvällä tasolla. Molempien asemien NPS-luvut olivat myös erinomaisella tasolla.
Yritys voi hyödyntää halutessaan saatuja tutkimustuloksia ja parantaa näiden avulla palvelun tasoa. Kyselyn tulokset antoivat hyvän kuvan siitä, millaisella tasolla asiakastyytyväisyys on asemilla ja mitä asioita kannattaisi kehittää.
Tutkimus on tutkimusotteeltaan kvantitatiivinen. Kysely suoritettiin kyselylomaketta hyödyntäen. Tutkimus suoritettiin 18.10.2021–22.10.2021. Vastauksia saatiin kerättyä asema A:lla 59 kappaletta ja asema B:llä 133 kappaletta. Lisäksi asiakastyytyväisyyden nykytilaa selvitettiin olemassa olevien asiakastyytyväisyyskyselystä saatujen palautteiden perusteella.
Vastauksen perusteilla voitiin todeta, että molemmilla asemilla asiakastyytyväisyys on hyvällä tasolla. Molempien asemien NPS-luvut olivat myös erinomaisella tasolla.
Yritys voi hyödyntää halutessaan saatuja tutkimustuloksia ja parantaa näiden avulla palvelun tasoa. Kyselyn tulokset antoivat hyvän kuvan siitä, millaisella tasolla asiakastyytyväisyys on asemilla ja mitä asioita kannattaisi kehittää.