CRM-ohjelmiston käyttöönotto tilitoimistossa
Kempas, Mervi (2013)
Kempas, Mervi
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2013
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319790
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319790
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitettiin, mitä Pretax Pohjois-Karjala Oy:n tulisi ottaa huomioon CRM-ohjelmiston käyttöönotossa. Asiakashallinta eli Customer Relationship Management on osa asiakaslähtöistä liiketoimintamallia. Yrityksen liiketoiminta saadaan asiakaslähtöiseksi CRM-ohjelmiston avulla. CRM-ohjelmisto tarjoaa paljon mahdollisuuksia hyödynnettäväksi liiketoiminnassa.
Tutkimuskohteena käytettiin Pretax Jyväskylä Oy:tä, jossa CRM-ohjelmisto oli otettu alkuvuodesta 2013 käyttöön. Tutkimustulosten perusteella voitiin tehdä Pretax Pohjois-Karjala Oy:lle selvitys siitä, mitä vaikutuksia CRM-ohjelmistolla on ollut Pretax Jyväskylä Oy:n liiketoimintaan. Pretax Pohjois-Karjala Oy pystyi tutkimustulosten avulla paremmin varautumaan CRM-ohjelmiston käyttöönottoon. Lisäksi Pretax Jyväskylä Oy sai palautetta CRM-ohjelmiston käyttöönotosta ja ohjelmistosta käyttäjiltä.
Tutkimuksen tutkimusote oli kvantitatiivinen ja sen tutkimusmenetelmä oli sähköpostitse lähetetty kirjekysely. Kirjekysely lähetettiin koko Pretax Jyväskylä Oy:n henkilöstölle kesällä 2013, kun CRM-ohjelmisto oli ollut käytössä puoli vuotta.
Tutkimuskohteena käytettiin Pretax Jyväskylä Oy:tä, jossa CRM-ohjelmisto oli otettu alkuvuodesta 2013 käyttöön. Tutkimustulosten perusteella voitiin tehdä Pretax Pohjois-Karjala Oy:lle selvitys siitä, mitä vaikutuksia CRM-ohjelmistolla on ollut Pretax Jyväskylä Oy:n liiketoimintaan. Pretax Pohjois-Karjala Oy pystyi tutkimustulosten avulla paremmin varautumaan CRM-ohjelmiston käyttöönottoon. Lisäksi Pretax Jyväskylä Oy sai palautetta CRM-ohjelmiston käyttöönotosta ja ohjelmistosta käyttäjiltä.
Tutkimuksen tutkimusote oli kvantitatiivinen ja sen tutkimusmenetelmä oli sähköpostitse lähetetty kirjekysely. Kirjekysely lähetettiin koko Pretax Jyväskylä Oy:n henkilöstölle kesällä 2013, kun CRM-ohjelmisto oli ollut käytössä puoli vuotta.