Tietokonepelin konsepti ja hahmosuunnittelu
Pitkämäki, Matti (2013)
Pitkämäki, Matti
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120820427
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120820427
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan tietokonepelin konseptin visuaalisuutta ja pelihahmo-jen suunnittelua. Tarkoituksena on päästä jyvälle tietokonepelin konseptin merkityk-sestä pelin kehityksessä ja ottaa selvää pelin esituotannon visuaalisuudesta.
Tutkimuksessa seurataan kahden pelihahmon kehitystä käyttäen eri ohjelmistoja ja yleisiä tekniikoita. Toinen pelihahmoista valmistuu haluttuun pisteeseen asti. Loppu-tuloksena on optimoitu ja animoitu hahmo, jota voi käyttää pelin kehityksessä.
Tutkimuksessa seurataan kahden pelihahmon kehitystä käyttäen eri ohjelmistoja ja yleisiä tekniikoita. Toinen pelihahmoista valmistuu haluttuun pisteeseen asti. Loppu-tuloksena on optimoitu ja animoitu hahmo, jota voi käyttää pelin kehityksessä.