Näytä suppeat kuvailutiedot

Lappeenrannan ja Pietarin toimiston toimintatapojen erot ja toiminnan tehostaminen Case: Saimaan Matkaverkko Oy

Helppi, Riina (2009)

dc.contributor.authorHelppi, Riina
dc.date.accessioned2010-01-12T09:27:18Z
dc.date.available2010-01-12T09:27:18Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-200912168035
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/6784
dc.description.abstractTIIVISTELMÄ Riina Helppi Saimaan Matkaverkon Lappeenrannan ja Pietarin toimiston toimintatapojen erot ja toiminnan tehostaminen, 61 sivua, 6 liitettä Saimaan ammattikorkeakoulu, Lappeenranta Liiketalouden yksikkö, Kansainvälinen kauppa Venäjän-kauppa Opinnäytetyö, 2009 Työn ohjaajat: opettaja Valentina Nikolajeva-Viikki, toimitusjohtaja Kirsti Laine Opinnäytetyö kuvailee ja vertailee Saimaan Matkaverkon Lappeenrannan ja Pietarin toimiston toimintatapoja sekä etsii eroja näiden kahden toimiston väliltä. Toimintatapojen erojen lisäksi työ pureutuu molempien toimistojen ongelmakohtiin ja loppujen lopuksi pyrkii vaikuttamaan toiminnan tehostamiseen. Tutkimus aloitettiin keväällä 2009 ja saatettiin loppuun syystalvella 2009. Tutkimus tehtiin käyttämällä teorialähteiden lisäksi teemahaastattelua ja avoimia lomakehaastatteluja. Edellä mainittuihin haastatteluihin vastasivat Saimaan Matkaverkon Lappeenrannan ja Pietarin toimiston työntekijät. Työn tavoitteena oli kerätä teoriaosuus koskemaan liiketoiminnallisia eroja Suomessa ja Venäjällä ja rakentaa empiria osuus teorian ympärille kuvailemaan Saimaan Matkaverkkoa. Työ alkaa Saimaan Matkaverkon esittelyllä, jonka jälkeen se keskittyy eri osa-alueisiin. Työssä käsitellään toimistojen eroja eri aiheiden kautta. Tiedotus ja viestintä kappaleessa käsitellään markkinointia, mainontaa ja niin sisäistä kuin ulkoistakin viestintää. Kirjanpitoon, luotettavuuteen ja liiketoimintasuhteisiin keskitytään kappaleessa neljä ja viidennessä kappaleessa kerrotaan työntekijöiltä saatuja huomioita toiminnan tehostamiseksi. Lisäksi käsitellään kulttuurieroja, kilpailua ja yrityksen liiketoimintaympäristöä. Lopussa mietitään työn lopputulosta ja hieman yrityksen tulevaisuutta. Tutkimus tehtiin alun perin ongelmakohtien löytämiseksi. Tutkimuksesta oli apua ja ongelmakohtia paikannettiin. Osa ongelmakohdista on jo korjattu ja resurssien mukaan loppuihinkin tullaan todennäköisesti kiinnittämään huomiota. Asiasanat: Edustusto, tytäryritys, liiketoiminta Venäjälläfi
dc.description.abstractABSTRACT Riina Helppi The Business Differences of Saimaa Travel Net Offices Located in Lappeenranta and St. Petersburg and Increasing the Effectiveness of Operations, 61 pages, 6 appendices Saimaa University of Applied Sciences, Lappeenranta International Business Russian Trade Bachelor´s Thesis, 2009 Instructors: Lecturer Valentina Nikolajeva-Viikki, CEO Kirsti Laine The thesis describes and compares the modes of operations between Saimaa Travel Net’s offices located in Lappeenranta and St. Petersburg as well as seeks business differences between these two offices. In addition to the differences in the ways of operations the thesis discusses the problems and ultimately aims to enhance the effectiveness of operations. The study started in spring 2009 and was completed in winter 2009. The research was carried through by using theme interviews and open form interviews together with theoretical resources. Saimaa Travel Net’s employees from both offices took part in the previously mentioned interviews. The aim of the thesis was to gather the theoretical part concerning different sectors related to business differences between Finland and Russia and to build empirical part around the theory to describe Saimaa Travel Net. The thesis starts from an overall description of Saimaa Travel Net and after that it concentrates on different themes. The differences of the two offices are introduced through different themes. The chapter about information communication deals with marketing, advertising and both internal and external communication. Paragraph number four focuses on accounting, reliability and business relationships and in the fifth paragraph the suggested improvements given by the employees to enhance effectiveness are discussed. Also cultural differences, competition and business environment are handled. The results of the thesis and the future of the enterprise are contemplated in the end. Initially the thesis was started to discover problem areas. The thesis was helpful and problem areas were located. Part of the problems has already been fixed and probably the rest will be taken into consideration as soon as resources permit. Keywords: Representation, subsidiary, business operations in Russiaen
dc.language.isofin
dc.publisherSaimaan ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleLappeenrannan ja Pietarin toimiston toimintatapojen erot ja toiminnan tehostaminen Case: Saimaan Matkaverkko Oyfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1575
dc.organizationSaimaan ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationSaimaan ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordedustusto
dc.subject.keywordtytäryritys
dc.subject.keywordliiketoiminta Venäjällä
dc.subject.specializationVenäjän-kauppa
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineKansainvälisen kaupan koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot