KoulutusalaLapin ammattikorkeakouluMatkailu

    • Airbnb-liiketoiminnan tehostaminen majoittajan näkökulmasta 

      Kovanen, Benjamin (2023)
      Opinnäytetyön aiheena oli käydä läpi Suomen nykyistä Airbnb-tilannetta sekä Suomessa Airbnb-palvelussa toimivia yrityksiä, jotka tarjoavat palvelun käyttöä helpottavia palveluita majoittajille. Majoittajille on tarjolla ...
    • AirwaySim-simulaatiopelin tuotestrategia 

      Kåla, Tiina (2023)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia kuinka kasvattaa niche-tuotteen markkinaosuutta ja yrityksen liikevaihtoa. Opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona AviaDesign Ky:lle ja keskittyy sen tuottaman AirwaySim ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Aitoja tarinoita etsimässä. Yrityksen tarinallistettu identiteetti kilpailutekijänä sosiaalisessa mediassa 

      Kemppainen, Heini; Mourujärvi, Heta (2021)
      Tarinat ovat nousseet yhdeksi tärkeimmäksi erottautumistekijäksi sosiaalisessa mediassa. Kun yrityksen välittämät tarinat perustuvat sen arvoihin, voidaan kilpailijoista erottautua tehokkaammin. Tarinoilla välitetään ...
    • Aluetaloudelliset vaikutukset : Age of the Dinosaur -näyttely 

      Mäki, Mikko (Lapin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Toimeksiantaja Oulun Luuppi on Oulun kaupungin alainen kokonaisuus, joka ylläpitää Oulun alueen museo- ja tiedekeskustoimintaa. Opinnäytetyössä tutkittiin Oulun Luupin järjestämän Age of the Dinosaur -näyttelyn aluetaloudellisia ...
    • ALUSTAVA LIIKETOIMINTASUUNNITELMA : Lapland Arctic Bouldering 

      Törmänen, Jani (Lapin ammattikorkeakoulu, 2017)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda alustava liiketoimintasuunnitelma Lapland Arctic Bouldering ohjelmapalveluyritykselle. Työlleni ei ole toimeksiantajaa, se on tehty omaan käyttööni tulevaisuutta ajatellen. Idea aiheeseen ...
    • Analysis of Local Markets for Restaurant Monte Rosa and Meeting Facilities of CityHotel 

      Kumpula, Helena (Rovaniemen ammattikorkeakouluLapin ammattikorkeakoulu, 2011)
      The objective of the thesis was to acquire more information about the local customers of the Restaurant Monte Rosa and the meeting facilities of the CityHotel. The need for a thesis project arose when the commissioner ...
    • Approaching Sustainable Development Through Green Key Criteria: Case JukuPark Kalajoki 

      Palosaari, Camilla (2022)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia JukuPark Kalajokea kestävän kehityksen näkökulmasta Green Key ympäristömerkin kriteeristön mukaisesti. Opinnäytetyön tavoitteena on tuoda esille tietoa JukuPark Kalajoelle siitä, ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Arctic Horse Race - Tapahtuman kehittäminen 

      Fodor, Franciska; Latvakoski, Reeta (2021)
      Opinnäytetyön tehtävänä kehitettiin Arctic Horse Race -tapahtumalle ohjelmapalveluita. Tavoitteena oli etsiä ja rakentaa tietoon pohjautuva perusta uusille ideoille. Kehittämistyön tutkimusmenetelmäksi valittiin ...
    • Arctic Lights Phenomena as an Attraction in Finnish Lapland 

      Autere, Outi (Lapin ammattikorkeakoulu, 2014)
      The primary aim for this research was to examine what arctic lights phenomena are and how they could be seen as an attraction in Finnish Lapland. Furthermore the aim was to find the attraction factors from Finnish Lapland ...
    • Arctic Luxury Travel : Circumpolar Arctic Luxury Experience 

      Kokkarinen Van Dongen, Liisa (Lapin ammattikorkeakoulu, 2016)
      The objective of this thesis was to develop the concept of Arctic luxury and to design a unique circumpolar Arctic luxury experience. The purpose of developing the circumpolar Arctic luxury experience, covering eight ...
    • Arktikum-palvelu Oy:n kokouspalveluiden kehittäminen 

      Heikkinen, Susanna; Kivekäs, Laura (Rovaniemen ammattikorkeakouluLapin ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia Arktikum-palvelu Oy:n kokouspalveluprosessia asiakastyytyväisyyskyselyn avulla. Tavoitteena on löytää kehitysideoita joiden perusteella Arktikum-palvelu Oy:n tarjoamia kokouspalveluita ...
    • Arvostuksen tunne työyhteisössä 

      Kontiokari, Riikka-Maria (2023)
      Opinnäytetyön aiheena oli Original Sokos Hotel Arinan kerroshoitajien työhyvinvoinnin kehittäminen. Tutkimuspainotteisen opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa kerroshoitajien arvostuksen tunteen kokemuksia työyhteisössä. ...
    • ASENNE RATKAISEE : Yritysten näkemyksiä työelämäyhteistyöstä 

      Koivuranta, Marianne; Kivimaa, Lea (Rovaniemen ammattikorkeakouluLapin ammattikorkeakoulu, 2011)
      Olimme mukana Rovaniemen ammattikorkeakoulun toteuttamassa Restonomi kehittäjänä – uusi toimintamalli -hankkeessa. Hankkeen tavoitteena oli selvittää yhteistyöyritysten näkemyksiä Rovaniemen ammattikorkeakoulun ja työelämän ...
    • Asiakaskartoituksen toteuttaminen yritykselle District Rovaniemi. Asiakassegmentoinnin toteutus jurttakylälle. 

      Virtanen, Annika (2019)
      Opinnäytetyöni tavoitteena on löytää District Rovaniemelle parhaiten sopivat asiakassegmentit sekä segmenttikohtaisesti myöhemmässä vaiheessa toteutettavat lähestymistavat ja kanavat koskien jurttakylään saapuvia ...
    • Asiakaskokemus eläinohjelmapalveluissa : keinoja matkailueläinten hyvinvointiviestinnän kehittämiseen 

      Mattila, Sara (2023)
      Responsibility is a key factor for today’s traveler, and customers expect transparent and ethical operation from travel companies – especially in the field of animal-based tourism. The thesis focused on responsible tourism, ...
    • Asiakaslähtöisyys osana kokouspalveluja 

      Lumijärvi, Samuel (2023)
      Opinnäytetyön aiheena oli asiakaslähtöisyys osana kokouspalveluja. Toimeksi-antaja oli Santa’s Hotel Santa Claus, joka on lappilainen perheomisteinen hotelliketju. Opinnäytetyön tehtävänä oli selvittää, kuinka asiakasläh ...
    • Asiakaspalvelun määrittäminen Sokos Hotel Arinassa 

      Kursu, Maria (Rovaniemen ammattikorkeakouluLapin ammattikorkeakoulu, 2011)
      Palvelutapahtumaan liittyy aina kaksi osapuolta: palvelun tuottaja ja käyttäjä. Palvelukokemuksen syntymiseen vaikuttaa kuitenkin tuottajan ja käyttäjän lisäksi hyvin moni tekijä. Palvelua tehdään ennen kaikkea asiakasta ...
    • Asiakastyytyväisyyden kehittäminen messuilla: asiakaskyselyiden hyödyntäminen tapahtumassa 

      Vieruaho, Linda; Vesala, Pinja (2023)
      Opinnäytetyön aiheena oli Kokkolassa järjestettävien Vesille-messujen asiakastyytyväisyyden kehittäminen. Lähtökohtana opinnäytetyössä oli uuden tapahtuman kehittäminen asiakaskyselyistä saadun tiedon avulla. Opinnäytetyö ...
    • Asiakkaan turvallisuudentunteen ennakointi: heikkojen signaalien tulkinta tulevaisuuspyörän avulla 

      Arhipoff, Janina; Strand, Laura (2022)
      Opinnäytetyön aiheena oli asiakkaan turvallisuudentunteen ennakointi. Toimeksiantajana oli Lapin ammattikorkeakoulu. Opinnäytetyön tehtävänä oli kuvata turvallisuudentunteen merkitystä asiakaskäyttäytymiseen ja kuinka ...
    • Asiakkaasta vieraaksi: Vieraanvaraisuus käsitteenä ja ravintolan vieraanvarainen palvelu : Case: Lapland Hotel Sky Ounasvaara 

      Salonen, Marjukka (Lapin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön aiheena oli kaupallinen vieraanvaraisuus ja ravintolan vieraanvarainen palvelu. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Lapland Hotels Oy, ja tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena Lapland Hotel Sky Ounasvaaran ...