Haku
Viitteet 1-10 / 158
VALMIS! ...(KO?) : Ideasta valmiiksi teokseksi
(2020)
Tämä taiteellinen tutkimus käsitteli kysymystä, milloin teos on valmis. Tutkimus kuvasi taiteilijan työprosessia, joka alkaa pohdintana taiteesta, teoksesta ja taideteoksesta. Työprosessin aikana kuvattiin taiteilijan ...
Antion-Era Teaser Trailer: Animaation toteuttaminen hajautetulla tiimillä
(2020)
Antion-Era teaser trailerin toteuttamisessa on ollut mukana käsikirjoittajia, muusikkoja sekä visuaalisia osaajia. Projekti on antanut heille mahdollisuuden työskennellä konkreettisen ”tuotteen” parissa ja kehittää taitojaan. ...
Hahmosuunnittelu osana visuaalista tarinankerrontaa
(2017)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia hahmosuunnittelun yleisiä periaatteita osana visuaalista tarinankerrontaa sekä kartoittaa asioita, joita hyvän hahmosuunnittelijan tulee miettiä työskennellessään. Opinnäytetyössä ...
Hääkortteja sateenkaari-teemalla
(2019)
Opinnäytetyöni oli kaksiosainen. Pääosassa oli piirrosprojekti ja sen tueksi kirjoitin tutkimusosuuden. Projektini on sarja piirrettyjä hääkortteja, joiden teemana on sateenkaarirakkaus. Teososa sisältää neljä digitaalista ...
Viiva ja muoto vaikuttajana ilmaisussa : Tyylin havaitseminen ja soveltaminen omassa taiteessa
(2020)
Opinnäytetyössäni tutkin, miten kahden suomalaisen kuvataiteilijan kuvissa esiintyvää tyyliä pystyy määrittelemään ja paloittelemaan eri analyysimenetelmien avulla. Toiminnallinen osuus koostuu kolmesta teoksesta, joissa ...
Photobashing: Valokuvan muokkaaminen osaksi digitaalista maalausta
(2020)
Opinnäytetyössäni tutustuin konseptitaiteessa paljon käytettyyn photobash-tekniikkaan. Tutkin, miksi se on suosittua juuri konseptitaiteen kentässä ja miten sen avulla valokuvia voidaan muokata saumattomasti osaksi ...
Zibby: Hahmon suunnitteleminen persoonallisuuden pohjalta
(2021)
Opinnäytetyössäni päätavoitteeni oli löytää erilaisia tapoja luoda hahmo persoonallisuuden pohjalta. Pyrin myös kehittämään omaa hahmonluomisprosessiani. Näihin tuloksiin pyrin pääsemään eri ammattitaiteilijoiden näkemyksiä ...
2D-grafiikan toteutus Trashcat Jump-peliin
(2021)
Opinnäytetyössäni lähdin hahmottamaan, mitä elementtejä tarvitsen omaa vi-deopelin toteuttamista varten. Tutkin, millaisia erilaisia askelia on käytävä läpi, mitkä ovat tarpeellisia ja mitkä eivät.
Tekstissä analysoin, ...
Digitaalinen maalaus itseilmaisun välineenä
(2020)
Opinnäytetyöni käsittelee kevään 2019 aikana tehtyä digitaalista maalaussarjaa, joka rakentuu kuudesta eri teoksesta. Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa käsittelin tuon sarjan valmistumista suunnitelmista valmiiksi ...
Omin silmin : tsetunnon tukeminen omakuvan avulla
(2020)
Opinnäytetyössä tutkittiin onko omakuvaamisesta apua itsetunnon ja itsetuntemuksen kehittämiseen. Tarkoituksena oli etsiä maalaamiselle oikea keino ja lähtökohta, joka tukisi itsetarkastelua parhaiten. Tavoitteena oli myös ...