Haku
Viitteet 1-10 / 29
VALMIS! ...(KO?) : Ideasta valmiiksi teokseksi
(2020)
Tämä taiteellinen tutkimus käsitteli kysymystä, milloin teos on valmis. Tutkimus kuvasi taiteilijan työprosessia, joka alkaa pohdintana taiteesta, teoksesta ja taideteoksesta. Työprosessin aikana kuvattiin taiteilijan ...
2D-grafiikan toteutus Trashcat Jump-peliin
(2021)
Opinnäytetyössäni lähdin hahmottamaan, mitä elementtejä tarvitsen omaa vi-deopelin toteuttamista varten. Tutkin, millaisia erilaisia askelia on käytävä läpi, mitkä ovat tarpeellisia ja mitkä eivät.
Tekstissä analysoin, ...
Processing-ohjelmointiympäristö kuvataiteilijan työkaluna
(2020)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, miten ohjelmoimalla voi tuottaa kuvia ja animaatioita. Toisena päämääränä oli selvittää, minkä takia nimenomaan kuvataiteilijan kannattaisi käyttää ohjelmointia työkalunaan. ...
Ensimmäinen hetki : taidenäyttelyn teokset formalistisesti
(2023)
Opinnäytetyöni tarkoitus oli tutkia taidenäyttelyyn tulevia taideteoksia formalismin näkökulmasta. Ne olivat osa taiteellista tutkimusta ja syntyneet teokset ovat tutkinnan kohteina ja samalla kokeen tuloksia.
Taiteellinen ...
Majakka ja meri : liikeanimaation hyödyntäminen 3D-ympäristössä
(2023)
This thesis investigated the use of motion animation in creating a 3D environment. The purpose was to model a 3D environment that includes motion animation. The goal was to find out how motion animation is created and how ...
Tilaustyö: Jatkotyöstö luonnoksesta
(2021)
Opinnäytteessä tein tilaustyönä maalauksen asiakkaan valitsemasta hahmosta. Tutkin, miten toteutan asiakkaan tilaaman työn. Tämä opinnäytetyö oli toiminallinen. Toiminallinen osuus toteutettiin digitaalisena maalauksena. ...
Tatuointien toteutus
(2023)
Käsittelin tässä opinnäytetyössä, kuinka opettelin toteuttamaan tatuointeja. Työn tarkoituksena oli kehittää omaa osaamistani. Ja tutkimus kysymyksenä oli miten voin kehittää omaa osaamistani.
Käsittelen työssä, kuinka ...
Ajan ulottuvuus sarjakuvassa : ajankulun elastisuus ja sen kuvaaminen sarjakuvan maailmassa
(2023)
In my thesis, I explore the dimension of time in comics from the perspective of the comic creator. The research includes conceptual definitions of comics and time, an examination of comic works, and a practical component ...
In Dark Waters : videotaideteoksen toteutus nykytaiteen keinoin Marrastulet-festivaalien yhteyteen
(2023)
Opinnäytetyössäni tutkin, kuinka toteuttaa videotaideteos nykytaiteen keinoin osaksi Marrastulet-festivaalia etukäteen annettuja teemoja hyödyntäen. Teemoja olivat: pimeys ja valo, kuolema ja elämän kiertokulku, tuli ja ...
Ideoiden kierrättäminen taiteessa : miten tehdä omaperäistä taidetta käytettyjen ideoiden pohjalta?
(2021)
Opinnäytetyössäni tutkin, miten omaperäistä taidetta voi tehdä käytettyjen ideoiden pohjalta. Toiminnallisessa osuudessa tein kaksi teosta, joiden avulla sain vastauksen tutkimuskysymykseeni. Valitsin viisi erilaista ...