Haku
Viitteet 1-10 / 28
Musiikin voima : musiikki toiminnallisena menetelmänä varhaiskasvatuksen arjessa
(2021)
Musiikilla on ihmeellisiä vaikutuksia meidän elämässämme. Musiikin avulla koemme erilaisia tunteita ja musiikki toimii usein lohduttajana tai kannustimena arjen tilanteissa. Joskus odottaminen saa aikaan rauhattomuutta ...
Varhaiskasvatuksen työntekijöiden kokemuksia lasten fyysisestä väkivaltakäyttäytymisestä
(2021)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuoda esille kokemuksia varhaiskasvattajien kokemasta fyysisestä väkivallasta lasten taholta. Tavoitteena oli selvittää, millä tavalla lasten väkivaltainen käyttäytyminen on muuttunut vuosien ...
Kielisuihkutusta inarinsaameksi varhaiskasvatuksessa : vähemmistökieli tutuksi saamelaisten kotiseutualueella
(2023)
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena on kielisuihkutus inarinsaameksi varhaiskasvatuksessa. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutustuttaa suomenkielisessä varhaiskasvatusryhmässä olevia lapsia inarinsaamen kieleen ...
Pedagogisen dokumentoinnin sovellus varhaiskasvatuksessa: Esittely päiväkotiin digitaalisesti toteutettavasta pedagogisesta dokumentoinnista
(2021)
Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli tuoda varhaiskasvatuksen henkilöstölle enemmän tietoa digitaalisesti tehtävästä pedagogisesta dokumentoinnista. Tutkimuskysymyksenämme oli selvittää, mikä merkitys Kindiedays- ...
Perehdytysmateriaali Mäkirannan päiväkotiin
(2023)
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli laatia selkeä perehdytysmateriaali päiväkotiin tuleville sijaisille. Perehdytysmateriaalin tarkoituksena on parantaa sijaisten samaa perehdytystä Mäkirannan päiväkodissa Rovaniemellä. ...
Tunnetaitojen tukeminen varhaiskasvatuksessa
(2023)
Kirjoitimme opinnäytetyömme lasten tunnetaitojen tukemisesta varhaiskasvatuksessa. Tavoitteenamme ja myös tutkimuskysymyksinämme opinnäytetyössä on: Miten tunnetaitoja voi tukea varhaiskasvatuksessa? Miksi tunnetaitoja ...
Tunnekasvatuksen toteuttaminen 3-5-vuotiaille varhaiskasvatuksessa : Oulun kaupungin varhaiskasvattajien näkökulmasta
(2023)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten tunnekasvatusta toteutetaan 3–5-vuotiaille varhaiskasvatuksessa Oulun kaupungin varhaiskasvattajien näkökulmasta. Tavoitteena oli saada selville, kuinka tunnekasvatusta ...
”Ei jäädä odottamaan diagnoosia, vaan tehdään nyt jo!”: Kemijärven kaupungin varhaiskasvatuksen työskentelyn tutkiminen neuropsykiatrisia erityispiirteitä omaavien lasten kohdalla
(2021)
Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Kemijärven kaupungin varhaiskasvatus-palveluille. Työn tavoitteena oli selvittää, miten varhaiskasvatuksessa näkyy henkilöstön neuropsykiatrinen osaaminenja miten ...
Varhaiskasvattajien ja huoltajien välisen viestinnän ja vuorovaikutuksen kehittäminen
(2023)
Opetus- ja kulttuuriministeriön alaisuudessa toimivaa varhaiskasvatusalaa velvoittava asiakirja ”Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet” velvoittavat varhaiskasvattajia aktiiviseen vuorovaikutteiseen yhteistyöhön lasten ...
Varhaisen puuttumisen toteutuminen Rovaniemen varhaiskasvatuksessa
(2021)
Varhainen puuttuminen lapsen tuen tarpeeseen varhaiskasvatuksessa tarkoittaa lapsen auttamista, tukemista tai ongelmalliseen tilanteeseen puuttumista ennaltaehkäisevästi ja oikea-aikaisesti. Lapsen tuen tarve voi johtua ...