Haku
Viitteet 1-10 / 16
Android-arkkitehtuurin ja karttaohjelman kehityksen haasteet
(2019)
Opinnäytetyössä käsitellään Android-mobiiliohjelmaprojektin toteuttamista käyttöliittymän suunnittelusta arkkitehtuurin toteuttamiseen ja yksittäisten käytännön toteutusten ratkaisuihin. Käyttöliittymäsuunnittelun sekä ...
Etätyön tietoturvahaasteet
(2021)
Tämä opinnäytetyö käsittelee kirjallisuuskatsauksen keinoin etätyön tietoturva haasteita. Työssä esitellään aluksi tavallisimpia tietoturvaloukkauksia. Työn ra kenne noudattaa tietoturvasuunnitelman runkoa. Jokaiseen ...
Tiemerkkien tulostin
(2022)
Väylävirastolta tulleen linjauksen mukaan tieliikennemerkit tulee maalata tien pintaan koneellisesti. Tämän linjauksen vuoksi opinnäytetyön tilaaja antoi toimeksiannon. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää tiemerkintään ...
3D-tulostimen automatisointi
(2023)
3D-tulostimen automatisoinnista Dobot Magician -työpöytärobottikäsivarrella oli ollut puhetta Lapin ammattikorkeakoulun IOT-laboratoriossa, mutta mitään konkreettista ei ikinä ole sovittu. Itsellä ajatus kuitenkin oli ...
LoRaWAN-verkon signaalin mittaus Raspberry Pillä ja ESP32:lla
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena oli suorittaa Suomessa Digitan ylläpitämän LoRaWAN-verkon signaalin mittaus Raspberry Pillä ja Heltecin ESP32-pohjaisella WiFi LoRa32 -laitteella. Mitattavia suureita olivat signaalin vahvuus, ...
Autonomisten alustojen paikannusjärjestelmien määritys
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli määrittää paikannusjärjestelmiä autonomisten alustojen käyttöön Lapin ammattikorkeakoulun Lapland Robotics -hankkeelle. Hankkeen alustat oli suunniteltu prototyypiksi kunnossapitotehtäviin, ...
Nettisivujen tietoturva WordPress-liitännäisillä
(2023)
Tässä opinnäytetyössä lähdin rakentamaan uusia nettisivustoja metsästysyhdistykselle korvaamaan edellisen nettisivuston. Sivustoon liitettiin tietoturvaliitännäisiä sekä tutkittiin tietoturvaa yleisellä tasolla.
Työn ...
Rauhoittava metsämaisema Unreal Engine 5 -pelimoottorilla
(2023)
Opinnäytetyössä tutustuttiin Unreal Engine -pelimoottorin mahdollisuuksiin luoda rauhallinen, virtuaalinen metsämaisema käyttämällä valmiita, fotorealistisia 3D-malleja. Käytössä oli pelimoottorin 5.0.3-versio.
Työn ...
Cryenginen hyödyntäminen FrostBit-laboratoriossa
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka hyvin CRYENGINE soveltuu tämänhetkisessä tilassa FrostBit-laboratorion työkaluksi. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Lapin ammattikorkeakoulun FrostBit Software Lab. ...
Monitaajuuskaikuluotaimen käyttöönotto
(2022)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä Mitta Oy:llä käyttämättömänä olevaan monitaajuuskaikuluotaimeen ohjauslaitteisto. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada vesistöjen syvyyden mittaamiseen toimiva järjestelmä, josta saatu ...