Haku
Viitteet 1-9 / 9
Indie-peliprojektin julkaiseminen
(2021)
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia Indie-peliprojektin julkaisua. Tavoitteena oli vertailla eri julkaisualustoja, ottaa huomioon lisenssien tyypit, tarkkailla julkaisuprosessin etenemistä sekä tutkia pelin ylläpitoa, kuten ...
CoDust-hallintajärjestelmä
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda sovellus, jolla voitaisiin tehostaa ja helpottaa
tehdastyöntekijöiden jokapäiväistä työntekoa. Projektin arvioitiin kestävän koko
vuoden 2020, koska etenkin sovelluksen kehittämisen ...
Robotiikan laboratorion ympäristödatan kerääminen ja työturvallisuuden varmennus 3D-tulostus ja kotelointi
(2022)
Työn tilaajalla oli tarve kehittää Lapin ammattikorkeakoulun tiloihin vasta perustettuun robotiikan laboratorioon mittaus-, kamera- ja kulunvalvontajärjestelmät, joiden tarkoituksena on valvoa tilaa ja tarkkailla terveyteen ...
T-Art-työkalun jatkokehitystarpeet RF-filtteritestiraportoinnissa
(2022)
Opinnäytetyöni tavoitteena oli selvittää Nokia Oyj:n T-Art- työkalun jatkokehitystarpeet RF-filtteritestiraportoinnissa. T-Art on käytössä oleva testaustulosten raportointityökalu. Tutkimusongelmana oli selvittää, miten ...
Tiedolla, taidolla vai kokemuksella - opetushenkilöstön digiosaaminen
(2022)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli opetushenkilöstön digitaitojen kartoitus ja osaamisen kehittämisen suunnittelu. Sen tavoitteena oli luoda kartoitusten tulosten pohjalta kehitysehdotus digitaitojen jatkuvalle kehittämiselle ...
Suomenkielinen koulutusmateriaali Unity 3D -Pelimoottorille
(2022)
Opinnäytetyössä toteutettiin Unity 3D -pelimoottorille suomenkielinen koulu-tusmateriaali, myös niille joilla ei ole aikaisempaa ohjelmointi- tai pelimoottori-kokemusta. Tarkoituksena on madaltaa kynnystä oppia Unity 3D:n ...
Synkronoitu IOT-monikamerajärjestelmä
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada selville, kuinka saataisiin kuvattua tietty isompi alue tarkasti käyttäen useaa kameraa. Järjestelmä osaa yhdistää usean kameran ottaman kuvan yhdeksi isoksi kuvaksi. Lisäksi tavoitteena ...
Realistisen hahmon kehittäminen KulttuuriOsaaja-simulaatioon
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella, mitä kehittäjien on otettava huomioon halutessaan luoda luonnollisia hahmoja virtuaalimaailmoihin. Teknologia on edistynyt niin pitkälle, että 3D-mallit, tekstuurit ja ...
Kuusamon Salpalinjan virtuaalinen kokemus
(2023)
Tämän opinnäytetyön aiheena oli virtuaalinen sovelluskokonaisuus Kuusamon Salpalinjasta. Työ tehtiin Kuusamon kaupungille, joka toimi työn toimeksiantajana. Työn tutkimuskysymyksiä olivat, miten Salpalinjakohteita voitaisiin ...